شهردار تبریز‌:

نیاز جامعه امروز، اعتلای سبک زندگی اسلامی‌ است

شهردار تبریز‌ در دیدار با کاروان نویسندگان حوزه کودک و نوجوان شرکت کننده در هجدهمین جشنواره سراسری کتاب کودک و نوجوان در تبریز، گفت: نیاز اساسی جامعه امروز، اعتلای سبک زندگی اسلامی و ایرانی است و قابلیت‌های هنری و ادبی، در این خصوص باید نقش هدایت‌کننده داشته باشند.
کد خبر: ۸۷۹۵۹۷۲
|
۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، با اظهار تاسف از اینکه گسترش بی‌رویه فضای مجازی، در شاخص‌های مطالعه تاثیر نامطلوب داشته است، افزود: بخش زیادی از چالش‌های شهری و آسیب‌های اجتماعی، ریشه در ضعف‌های آموزشی دارد، رفع این نارسایی‌ها جز با تقویت شاخص‌های زندگی شهروندی میسر نخواهد بود.

وی با تاکید به اینکه شهر برای رسیدن به شکوفایی، باید همواره بستر تقویت فرهنگی باشد،‌ اظهار داشت: این ضرورت مهم، به خصوص در قشر و کودک و نوجوان، از اهمیت و تاثیرگذاری بیشتری برخوردار است.

نجفی با اشاره به ظرفیت‌های ادبی و هنر، خاطرنشان کرد: حوزه داستان کودک و نوجوان، با توجه به محتوای تاثیرگذار و خاصیت ماندگار ادبی، می تواند نقش تعیین‌کننده در این خصوص ایفا کند.

 

شهردار تبریز در ادامه با بیان اینکه آذربایجان و تبریز از خطه های پیشرو در ادبیات و هنر به شمار می‌روند، اظهار داشت: بایاتی‌های شیرین و قصه‌های فولکور آذری، از برجسته‌ترین بخش‌های فرهنگ شفاهیآذربایجان به شمارمی‌رود، این پشتوانه موجب شده در دهه‌های اخیر، شاهد بروز و ظهور نویسندگان و داستاننویسان نامی از این دیار باشیم.

هجدهمین جشنواره سراسری کتاب کودک و نوجوان،با مشارکت شهرداری تبریز وبا حضور نویسندگان شاخص کشوری،دوم دی‌ماه در تالار اندیشه ائل‌گلی برگزار می‌شود.

تبریز نخستین شهری است که پس از ۱۷ سال برگزاری جشنواره سراسری کتاب کودک و نوجوان در شهر تهران، میزبانی این رویداد فرهنگی را بر عهده می‌گیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار