خبرهای داغ:
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم مطرح کرد
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: فضای مجازی و استفاده از عنصر رسانه در ابعاد مختلف مورد غفلت است و در این زمینه عقب ماندگی داریم.
کد خبر: ۸۷۹۵۹۷۸
|
۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹
عقب‌ماندگی در زمینه فضای مجازی و استفاده از عنصر رسانه
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد واعظی ظهر امروز در دومین همایش هنر و تبلیغ کتاب آرایی دینی در فرهنگ و تمدن اسلامی که در سالن همایش غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه توجه به کتاب‌آرایی و اسباب به خدمت گرفتن برای جذب مخاطب، تولید فرآورده‌های مذهبی و دینی کار شایسته‌ای بود، اظهار کرد: یکی از ضعف‌ها در تولیدات حوزوی و عرصه دین این است که محتواهای فاخری تولید می‌کنیم، ولی محصول خوب و به موقع عرضه نمی‌شود و به دست مصرف‌کننده نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه همراه عرضه باید از ابزار هنر برای جلوه بیشتر استفاده شود، گفت: این همایش اذهان را متوجه این امر کرده و ظرفیت‌های هنری در عرصه‌های مختلف ایفای نقش می‌کند و به این وسیله ذوق‌ها، هنرها و ظرفیت‌ها در خدمت گرفته می‌شود و از کتاب به عنوان عنصر مؤثر در رشد اجتماعی استفاده خواهد شد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ابراز کرد: امیدواریم در این زمینه قدم‌های بهتری برداشته شود، تا شاهد فوران ذوق و هنر دینی در عرصه کتاب‌آرایی باشیم.

وی ضمن ابراز تأسف از وضعیت کنونی در زمینه کتاب و کتابخوانی گفت: این مسئله که ناشران کتاب‌های خود را در کمتر از هزار نسخه چاپ می‌کنند دردآور است و دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ای باید در این زمینه کار کنند.

واعظی با بیان اینکه وضع کنونی کتاب و کتابخوانی نسبت به سرانه جهانی فاجعه‌آور است، گفت: انس با کتاب و کتابخوانی نشانه تعالی فرهنگی است، ظرفیت مناسبی در منابع دینی و ادبی داریم که اگر خوب استحصال شود، سهم به سزایی در تعالی دارد.

وی خاطرنشان کرد: حوزه، هنرمندان و نهادهای مختلف باید سهم خود را در این زمینه ایفا کنند، فرهنگ‌سازی صورت گیرد و شاهد اقبال به کتاب و کتابخوانی باشیم که سهم زیادی در رشد جامعه ایفا می‌کند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه درصدد هستیم بخش مربوط به فعالیت‌های هنری و رسانه‌ای دفتر تبلیغات را رشد دهیم، گفت: بحث فضای مجازی و استفاده از عنصر رسانه در ابعاد مختلف مورد غفلت است و در این زمینه عقب‌ماندگی داریم.

وی عنوان کرد: اگرچه قدم‌هایی در حوزه و دفتر تبلیغات در زمینه فضای تأثیرگذار مجازی و ابزار رسانه در قالب مختلف برداشتیم، ولی به اندازه اندک از این ظرفیت و تأثیرگذاری در اجتماع استفاده می‌کنیم.

واعظی با بیان اینکه فضای مجازی میدان گسترده‌ای است، گفت: اگر طلاب و روحانیون عزم و خلاقیت داشته باشند و با اقتضائات این فضا آشنا شوند، تأثیرات شگرف به همراه دارد.

وی عنوان کرد: مبلغ با استفاده از کار در فضای مجازی، تعهد دینی، ذوق و ابتکار می‌تواند مخاطبان چند 10 هزار نفری پیدا کند و به جای تبلیغ در موسم‌های محرم و رمضان در تمام ایام سال تأثیرگذار باشد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم یادآور شد: باید این ابزار را بشناسیم و از محتوای فاخر دینی با ادبیات و بیان جذاب استفاده کنیم، مسؤولیت در این زمینه سنگین است، هر اندازه تأخیر در ورود به فضا داشته باشیم، عقب‌افتادگی ما مضاعف می‌شود.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم عنوان کرد: کسانی که نیات سوء به لحاظ فرهنگی و اغراض ضد دینی دارند، به طور گسترده از این فضا استفاده می‌کنند، در حالی که ما غافل هستیم، بنابراین باید این عقب‌ماندگی را جبران کنیم.
ارسال نظرات