محدوده فعلی شهر پاسخگوی کامل جمعیت فعلی و توسعه ۲۰ ساله شهر را دارد.
کد خبر: ۸۷۹۶۰۰۴
|
۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، شهردار زنجان در جلسه شورای استانی گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در پاسخ به برخی اظهارات در خصوص طرح جامع شهر زنجان، زمین های اطراف شهر و برخی زمین های داخل شهر، گفت: جلسات مختلفی برای بررسی سناریوهای طرح جامع شهر زنجان برگزار شده است.

حبیب یگانه با بیان اینکه برای تدوین طرح جامع شهر زنجان نشست های کارشناسی متعددی برگزار شده است، افزود: در این نشست ها با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان سناریوهای توسعه شهر و توسعه جمعیت بررسی شده است.

وی جمعیت فعلی شهر زنجان مطابق آخرین اطلاعات را ۴۲۰ تا ۴۳۰ هزار نفر برشمرد و اظهار داشت: محدوده فعلی شهر پاسخگوی کامل جمعیت فعلی و توسعه ۲۰ ساله شهر را دارد.

یگانه با بیان اینکه محدوده مسکونی فعلی دارای ۶ هزار و ۴۰۰ هکتار است، افزود: در این میزان بافت مسکونی قابلیت سکونت ۷۰۰ هزار نفر جمعیت وجود دارد.

شهردار زنجان با بیان اینکه رشد جمعیتی شهر طی سال های آتی و سناریوهای بررسی شده محقق می شود، افزود: این رشد جمعیت در بافت فعلی قابلیت پاسخگویی دارد و نیازی به اضافه شدن زمین های خاج از محدوده به داخل شهر نیست.

یگانه به زمین ۷۲ هکتاری واقع در گلشهر اشاره کرد و اظهار داشت: این زمین با مالکیت اداره کل راه و شهرسازی دارای کاربری مشخص بوده و این اداره کل برنامه لازم جهت بهره برداری از آن را دارد.

شهردار زنجان همچنین به زمین موجود در شهرک کارمندان اشاره و خاطرنشان کرد: این قطعه زمین که عنوان شد با مالکیت شهرداری برای کار مشارکتی با سرمایه گذار فراخوان شده و ساخت مجتمع تفریحی-تجاری در آن انجام می شود.

یگانه در ادامه توضیحاتی نیز در خصوص ماده ۱۰۱ قانون شهرداری ها و شرایط لازم و مورد نیاز برای ارائه مجوز ساخت به شهرک های در دست شرکت های تعاونی ارائه داد و خواستار عدم ارائه اظهارات شفاهی در این خصوص شد.

ارسال نظرات