رئيس اتاق زنجان:

زمینه های ایجاد هلدینگ صنایع تبدیلی در زنجان فراهم شد

زمینه های ایجاد هلدینگ صنایع تبدیلی در زنجان فراهم شد و موفقیت این هلدینگ منوط به مشارکت حداکثری کشاورزان در این شرکت می باشد.
کد خبر: ۸۷۹۶۰۱۵
|
۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، کارگروه اقتصادی مجمع بسیج شهرستان زنجان به منظور ایجاد هلدینگ صنایع تبدیلی و افزایش صادرات با هدف استفاده از پتانسیلها و توانمندیهای کشاورزی استان در محل اتاق زنجان برگزار شد.

رئيس اتاق زنجان در این نشست موفقیت این هلدینگ را منوط به مشارکت حداکثری کشاورزان در این شرکت دانست و گفت: هدف از تشکیل این کنسرسیوم توانمندسازی کشاورزان است لذاهمسوسازی اهداف تجارو بازرگانان با کشاورزان و فراهم نمودن زمینه های حضور پایدار در بازارهای صادراتی از اهداف مهم این شرکت می باشد.

جمیلی تاسیس این هلدینگ را رسالت اتاق های بازرگانی در خصوص انجام تکالیفشان در بخش کشاورزی دانست و افزود: در حال حاضر عملاً اقدامات شایسته ای در کل کشور در این حوزه صورت نگرفته و ما سعی در جبران آن داریم.

وی ضمن تقدیر از پیشنهاد شرکت توسعه صادرات جهت انجام امورات این کنسرسیوم بررسی این پیشنهاد را به جلسه آتی این کمیسیون طی هفته آینده موکول نمود.

رئیس اتاق زنجان از بازتاب مثبت ایجاد هلدینگ کشاورزی در محافل مختلف خبر داد و تصریح نمود : این پیشنهاد از سوی کمیسیون کشاورزی اتاق مطرح و مورد استقبال قرار گرفت و بی تردید اجرای این طرح میتواند الگوی مناسبی درپیاده سازی اقتصاد مقاومتی باشد که انتفاع آن مستقیما متوجه بخش خصوصی خواهد شد.

از سوی دیگر رئيس اتاق زنجان خواستار انجام فراخوان در یک بازه زمانی دوماهه شد و افزود با انجام فراخوان عمومی و فراخوان از طریق مجامع تخصصی کشاورزی میتوانیم با جذب حداکثری میزان مشارکت را در این خصوص افزایش دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش خواستار حذف بینش بازدارندگی در انجام فعالیتها شده و تاکید نمود وجود این طرز تفکر مانعی بزرگ درفعالیتهای اقتصادی و تجارت محسوب میشود چراکه بایداساسا تولید متناسب با نیاز مشتریان صورت گیرد.

هر چند وی در بخش دیگری از سخنانش به این نکته اذعان نمودکه رفتن به سمت تولید محصولات سالم و ارگانیک زمینه ساز حضور پایدار در بازارهای خارجی است و لکن در حال حاضر باتو جه به صادرات ایران به کشورهای همسایه و شرایط اقتصادی این کشورها که حاضر به خرید کالا با قیمت و کیفیت پایین میباشند باید در جلب نظر این مشتریان تلاش نمود.

ضرغام عضو هیات نمایندگان اتاق زنجان نیز دراین نشست با اشاره به تلاشهای صورت گرفته از سوی کارگروه بسیج اقتصادی ابراز امیدواری کرد زنجان درآینده نزدیک به عنوان پایلوت صادراتی محصولات کشاورزی تبدیل شود.

وی صادرات محصولات کشاورزی را منوط به تولید با حجم بالا و قیمت مناسب دانست و تصریح کرد برای صادرات محصولات کشاورزی ما باید با رقبای داخلی و خارجی رقابت نمائیم.

شعله عطائی مدیر مرکز خدمات تخصصی صنایع غذایی جهاددانشگاهی نیز در این نشست آمادگی این مرکز را در خصوص همکاری با این هلدینگ در خصوص آنالیز محصولات اعلام نمود.

مولایی رئيس کارگروه بسیج اقتصادی نیز بعنوان یکی دیگر از سخنرانان این جلسه ضمن ارائه گزارش مبسوطی در خصوص روند فعالیت این کمیته اهداف و برنامه های این کارگروه را در خصوص توسعه صنایع تبدیلی تشریح کرد.

شایان ذکر است در جلسه آتی این کارگروه تفاهم نامه همکاری بین اتاق و کارگروه مذکور امضاء و نحوه فعالیت این هلدینگ بصورت رسانه ای منتشر خواهد شد.

ارسال نظرات