خبرهای داغ:
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: ‌لازم است برای مقابله با هجمه‌هایی که توسط دشمنان علیه وجود مبارک حضرت خدیجه(س) جاری شده است، همایش «صدف کوثر» نخست به صورت پررنگ‌ در سراسر ایران برگزار شود و سپس در سطح فراملی دنبال شود.
کد خبر: ۸۷۹۶۱۰۰
|
۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۶
همایش «صدف کوثر» باید در سطح فراملی دنبال شود/ بصیرت حضرت خدیجه(ص) الگویی برای ثروتمندان جهان
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله علیرضا اعرافی در همایش ملی «صدف کوثر» که به منظور تبیین شخصیت حضرت خدیجه(س) با حضور جمع زیادی از بانوان و برادران طلبه ایرانی و خارجی، اساتید حوزه های علمیه قم، محققان و علمای قم، عصر امروز در سالن بیداری اسلامی حوزه علمیه جامعة‌الزهرا برگزار شد، فضایل حضرت خدیجه(س) را بی‌شمار دانست و اظهار کرد: قیام فرادای این بانوی بزرگ بیانگر گذر از سطحیات زندگی و دستیابی به حقایق زندگی بوده است.

وی ادامه داد: ازدواج حضرت خدیجه(س) با پیامبر(ص) ازدواجی عادی نبود، نگاه عمیق و راهبردی و روح آسمانی حضرت خدیجه(س) بود که موجب شد وی بوی رسالت پیامبر(ص) را استشمام کند و دستمایه‌ای از عالم غیب در وی تجلی کرد که به زوجیت پیامبر(ص) رسید.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور افزود:  خدیجه عنصری منفعل نبود، عنصری فعال و نقطه وصل و انتقال تاریخ بشریت بود.

رئیس جامعة المصطفی ظهور اسلام را زایمان فوق‌العاده تاریخ بشریت عنوان کرد و گفت: انتقال تاریخ بشریت از مرحله‌ای پست به دوره‌ای بسیار باشکوه از برکات ظهور اسلام بود.

وی عنوان کرد: ایجاد تحول هر چند کوچک، مشکلات و گرفتاری‌های خاص خود را در پی دارد، با این وجود حساب کنید که انتقال دوره جاهلیت به دوره متمدن اسلامی چقدر سخت بوده است و حضرت خدیجه(س) چه ظرفیت وجودی بالایی داشته است که در این تحول عظیم نقش آفرینی کرده است.

آیت‌الله اعرافی بیان کرد: ازدواج حضرت خدیجه(س) و پیامبر(ص) ازدواجی هوشمندانه و زمینه‌ای برای آماده‌سازی جامعه برای وقوع تحولی بزرگ بود.

وی ادامه داد: خدیجه(س) الگویی نوین از زن و خانواده بود و خانواده‌ای متفاوت از سایر خانواده‌ها و خانواده‌ای آرمانی شکل گرفت.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور حضرت خدیجه(س)، حضرت فاطمه(س) و حضرت زینب(س) را سه نگین درخشان اسلام دانست و گفت: پاکی حضر خدیجه(س) در عصری بود که ناپاکی تمام جامعه را فراگرفته بود و همین شد که در دامن خدیجه(س) و در خانه وی، طاهره(س) تجلی یافت.

رئیس جامعة المصطفی اضافه کرد: خیلی کم پیش‌ می‌آید که کسی با تجمع ثروت با جهاد، مقاومت و ایثار همراه شود چون تجمیع ثروت گریز از معرکه و دورشدن از معرفت و ارزش‌ها را به دنبال دارد ولی متضادها در وجود حضرت خدیجه(س) جمع شد و حضرت خدیجه(س) در عین دارایی فراوانش با جهاد و مقاومت همراهی کرد و معرفت و ارزش‌ها را کسب کرد؛ این شجاعت و بصیرت خدیجه(س) الگویی مناسب برای ثروتمندان جهان است.

وی با اشاره به خشونت‌هایی که توسط مسلمان‌نما‌ها علیه مسلمانان رقم می‌خورد،‌ عنوان کرد:‌ اینکه کسانی در حلب و موصل با خشونت در برابر مسلمانان ایستاده‌اند بحث شیعه و سنی نیست بلکه بحث جریان اموی است که هر چند بار یکبار در تاریخ تکرار می‌‌شود.

آیت‌الله اعرافی ادامه داد: جریان اموی دارای سه محور است که شامل تحریف فضیلت‌ها، تهمت و بدل‌سازی می‌شود و خط تکفیری که جریان اموی است به دنبال همین محورها در حرکت است.

وی اذعان کرد: امروز تکفیری‌ها در قالب تحقیقات و مقالات مختلف در راستای کوچک کردن خاندان پیامبر اسلام(ص) و تحریف آنچه که رسیده است هستند تا نهایت برای بدل‌سازی اقدام کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور اضافه کرد: تکفیریان در راستای کوچک کردن خاندان پیامبر(ص) به منظور تحریف ارزش‌ها، اقدام به نشر مطالبی برای کوچک کردن شأن حضرت خدیجه(س) در ارتباط با مسأله ازدواج ایشان، سن ایشان و ...کرده‌اند؛ اگر چه حضرت خدیجه(س) همانند خورشید است و تلاش آنان همانند ابر است و نمی‌تواند خورشید را کوچک کند، ولی باید با تلاش مضاعف در راستای کنار زدن این ابرها در برابر وجود پر فروغ حضرت خدیجه(س) گام برداشت.

رئیس جامعةالمصطفی در بخش پایانی سخنانش عنوان کرد: ‌لازم است برای مقابله با هجمه‌هایی که توسط دشمنان علیه وجود مبارک حضرت خدیجه(س) جاری شده است، همایش «صدف کوثر» نخست به صورت پررنگ تر در سراسر ایران برگزار شود و سپس فراملی شود.
ارسال نظرات