خبرهای داغ:
امام جمعه موقت همدان گفت: مسئله 9 دی باید زنده نگه داشته شود تا جوانان، مردان و زنان بدانند که نقش آنها در ایجاد و بقای انقلاب اساسی است.
کد خبر: ۸۷۹۶۱۶۱
|
۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام سیدمصطفی موسوی اصفهانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه استان همدان اظهار داشت: کسی که به روز قیامت اعتقاد داشته و این دنیا را پایان زندگی نمی‌داند، بنده با تقوای خداوند محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ایمان با قلب انسان کار دارد و ذکر برای نورانی شدن دل مردم است، افزود: انبیای الهی با دل مردم سر و کار داشته و قلب انسان را از غیر خدا پاک کنند تا غیر از خدا در آن دل وجود نداشته باشد.

موسوی‌اصفهانی با بیان اینکه فرودگاه قرآن قلب رسول خداست، تصریح کرد: کتاب سعادت‌آفرین معجزه رسول خداست و مردم نیز باید قلوب خود را با قلب رسول خدا هماهنگ کرد و اگر قلب محل یاد خدا شد با قلب رسول خدا هماهنگ است.

وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به هماهنگی با قلب رسول خدا، باید دیو از دل خارج شود، عنوان کرد: برای هماهنگ شدن با قلب رسول خدا باید حب دنیا از دل انسان خارج شود و اگر این اتفاق نیفتد لیاقت دریافت انوار الهی را به دست نمی‌آورد.

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه رسول خدا آمده است تا دست مردم از ذلت در مسائل دنیوی، مردم پرستی، دنیا پرستی و مادی پرستی نجات داده و به سمت خدا برساند، عنوان کرد: انقلاب اسلامی آمد تا ارزش‌های فرهنگی در بین جوانان، مردان و زنان رشد دهد که عده‌ای توانستند از این فرصت استفاده کرده و به جایگاه بالایی برسند.

وی با اشاره به فرارسیدن روز 9 دی به عنوان روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است، تصریح کرد: امام راحل از سال 42 انقلاب را شروع کردند ولی تا بصیرت الهی سراسر این کشور را بگیرد و عموم مردم بصیرت کامل را برای یاری دین خدا تا پای جان پیدا کنند از سال 42 تا 57 طول کشید.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بصیرت بسیار مهم است که مردم به این نتیجه برسند که سعادت در دنیا و آخرت در سایه دین‌داری است، گفت: حیات مردم در دین‌داری است و باید به آن توجه جدی داشت.

موسوی اصفهانی با بیان اینکه استقامت پس از بصیرت در دستور کار مردم قرار گیرد، اظهار داشت: در سال 88 فتنه‌ای ایجاد کرده و در انتخابات بیان کردند که تقلب شده و باید باطل شود که در نهایت برخی را به خیابان‌ها کشیدند ولی در نهایت مقام معظم رهبری ورود پیدا کردند.

وی با اشاره به اینکه اگر انتخابات باطل می‌شد از این پس انتخاباتی در کشور شکل نمی‌گرفت، اظهار داشت: مردم دارای بصیرت و ولایی 9 دی آمده و پشتیبانی خود را از انقلاب و مواضع مقام معظم رهبری و امام راحل ابراز کردند.

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه حداقل باید از نقاط قوت برخی کشورها همچون آمریکا در زمینه انتخابات باید استفاده کرد، گفت: انقلاب لحظه به لحظه نیاز به پشتیبانی دارد و روز 9 دی باید همگی در عرصه حضور پیدا کنند.

وی با اشاره انقلاب‌های متعددی از جمله مشروطیت و ملی شدن صنعت نفت انجام شده ولی چرا با شکست رو‌به‌رو شد، گفت: در این دو انقلاب مردم صحنه را ترک کرده و پشتیبان انقلاب خود نبودند که شیاطین و افراد سودجو از آن استفاده کردند.

موسوی اصفهانی با بیان اینکه در سال 88 اگر مردم حضور پیدا نکرده بودند امروز مشخص نبود چه شرایط و وضعیتی در کشور داشتیم، گفت: مسئله 9 دی باید زنده نگه داشته شود تا جوانان، مردان و زنان بدانند که نقش آنها در ایجاد و بقای انقلاب اساسی است.

وی درباره نقض عهد آمریکا و تمدید تحریم‌ها تا 10 سال دیگر نیز گفت: مقام معظم رهبری فرمودند این صریحا نقض برجام است، نفس برجام برداشته شدن تحریم‌ها بود.

امام جمعه موقت همدان اظهار داشت: حال که نقض برجام توسط آمریکا انجام شده از دولتمردان حتما می‌خواهیم با همان صلابت و منطق اینکه آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند کند با آنها برخورد کند.

وی با اشاره به اینکه چرا باید در مذاکرات برخی خط قرمزها که مقام معظم رهبری گفتند نادیده گرفته شود، گفت: باید از مسئله تجربه‌ای کسب شود که آنقدر فکر نکنند تمام هستی ما وابسته به آمریکا بوده و اگر آنها موافق نباشند هستی ما دچار مشکل می‌شود.

موسوی اصفهانی با بیان اینکه حضور آمریکا در هر جا همراه با فساد و ایجاد مفاسد بوده است، اظهار داشت: انتظار می‌رود دولتمردان پاسخ محکمی به اقدام آمریکا در زمینه نقض برجام دهند.

وی با اشاره به اقدامات مدافعان حرم و شکست کشورهایی همچون آمریکا و فرانسه نیز گفت: چه کسی فکر می‌کرد مدافعان حرم موفق شوند در برابر توان داعش با همراهی آمریکا و فرانسه پیروز شوند ولی این افراد نشان دادند این توان را دارند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: از نمایندگان مجلس انتظار داریم همان‌طور که مجلس نمایندگان آمریکا به تحریم‌های علیه ایران رای دادند نمایندگان مجلس ایران نیز به طور کامل ایستاده و به دور از مسائل جزبی و جناحی همه نمایندگان متحد ایستاده و عکس العمل قانونی را دنبال کنند تا به نتیجه مناسب برسیم.

وی با اشاره به اینکه امام راحل امنیت هوایی را به سپاه واگذار کردند، اظهار داشت: همه نیروهای نظامی، انتظامی، بسیج و پاسدار همگی برادران و حافظان امنیت این کشور هستند ولی در برخی از مقاطع سپاه قدم‌های موثری و بزرگی برداشته است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات