کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با «بسیج»

رشد 7.4درصدی مربوط به افزایش فروش نفت بوده و دوامی نخواهد داشت

مدیر گروه بانکداری اسلامی پژوهشکده بانک مرکزی گفت: تولید نفت کشور امروز به حداکثر رسیده و از طرفی هم تولیدات محصولات کشاورزی در نیمه دوم سال قابل ذکر نیست، بنابراین رشد اقتصادی مقطعی بوده و دوام نخواهد داشت.
کد خبر: ۸۷۹۶۱۶۵
|
۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵

کامران ندری مدیر گروه بانکداری اسلامی پژوهشکده پولی و بانکی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به اعلام رشد 7.4درصدی اقتصاد کشور در شش ماه نخست سال جاری، اظهار داشت: باتوجه به اتفاقاتی همچون افزایش تولید نفت، رشد تولید محصولات کشاورزی و سیاست های خروج از رکود بانک مرکزی که در سال جاری رخ داد، اقتصاد کشور از انقباض خارج و به سمت منبسط شدن حرکت کرد.

این اقتصاددان با بیان اینکه با ابزارهای فوق می توان به عدد رشد 7.4 درصدی رسید و آن را توجیه کرد، افزود: پیش از این رکودی سنگینی بر اقتصاد کشور حاکم بود و امروز مقداری از آن کاسته شده و می توان رقم رشد را اعلام کرد.

وی تصریح کرد: ما در شش ماه دوم سال نمی توانیم منتظر افزایش رقم رشد اقتصادی باشیم چراکه تولید نفت کشور امروز به حداکثر رسیده و از طرفی هم تولیدات محصولات کشاورزی در نیمه دوم سال قابل ذکر نیست، بنابراین از آنجا که رقم رشد نیمه نخست سال متکی به این مؤلفه ها بوده است، این اتفاق در شش ماه دوم نخواهد افتاد.

ارسال نظرات