خبرهای داغ:
دبیر شبکه فعالان جهاد و شهادت گفت: معادلات منطقه به نفع انقلاب اسلامی ایران تغییر کرده است.
کد خبر: ۸۷۹۶۱۶۷
|
۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳
معادلات منطقه به نفع انقلاب اسلامی تغییر کرده است/ شهدا ذخائر نظام هستند نه مدیرانی که حقوق‌های نجومی گرفتند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام حسین جوشقانیان ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به ضرورت خداشناسی اظهار کرد: در روایات آمده که خداشناسی و خداباوری لازم است، شهدا باور داشتند که خداوند قدرت مطلق است.

وی ادامه داد: امیرالمومنین(ع) فرمودند شهدا کسانی هستند که خداوند در برابرشان بزرگ است، دشمنان خدا می‌خواستند که حضرت ابراهیم را با آتش بزرگی بسوزانند، آن‌ها حدود یک ماه هیزم جمع کردند تا آتش انبوهی را فراهم کنند، اما خداوند آن آتش بزرگ را برای حضرت ابراهیم سرد کرد.

دبیر شبکه فعالان جهاد و شهادت افزود: برگزاری مراسم‌های تشییع، تدفین، بیان خاطرات و یادواره‌های شهدای مدافع حرم بر روی جامعه اثر گذاشته است، در جنگ تحمیلی شاهد بودیم که بیش از 80 کشور به دشمن بعثی کمک می‌کردند، با این وجود رزمندگان کشورمان توانستند  که در عملیات والفجر هشت از رودخانه اروند بگذارند و این عملیات در دانشگاه‌های نظامی جهان تدریس می‌شود.

جوشقانیان با اشاره به کمک دشمنان به ارتش بعثی اظهار کرد: ارتش صدام در دوران جنگ با کمک دشمنان توانست که هفت دژ را در منطقه شلمچه ایجاد کند، در این دژها کانال‌ها، سیم‌های خاردار و مین‌های والمر وجود داشت، اما رزمندگان کشورمان قلبشان مالامال از ایمان به خدا بود و توانستند که در منطقه شلمچه پیشروی کنند.

وی ادامه داد: دشمنان سعی کردند که با به راه انداختن جنگ نیابتی در منطقه اسلام ناب را تضعیف کنند، ولی این اقدام موجب شد که آزادگان در منطقه یکدیگر را پیدا کنند و همه آن‌ها به هم دست دادند و در برابر دشمنان می‌جنگند، امام خمینی(ره) فرمودند که همه سنگرهای کلیدی جهان باید فتح شود و مقدمات آن را اکنون می‌بینیم.

دبیر شبکه فعالان جهاد و شهادت افزود: دشمنان در دوران جنگ تحمیلی، از زمین، دریا و هوا به ارتش صدام کمک می‌کردند و بمب‌افکن‌ها تعداد زیادی از مناطق حضور رزمندگان کشورمان را بمباران می‌کردند، اما آن رزمندگان ترسی به دل خود راه نمی‌داند و توانستند که به پشت دروازه‌های بصره برسند.

جوشقانیان با اشاره به تحریم ایران در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: دشمنان در آن دوران نه تنها سلاح بلکه حتی سیم خاردار را هم به کشورمان نمی‌فروختند، ولی این مساله مانع از مجاهدت‌ها، غیرت دینی و شجاعت رزمندگان کشورمان نشد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که فضای مجازی به قتلگاه جوانان تبدیل شده است، به همین دلیل افرادی که می‌توانند باورهای اعتقادی را در فضای مجازی توضیح بدهند، باید به میدان بیایند.

دبیر شبکه فعالان جهاد و شهادت افزود: در عملیات والفجر هشت با رودخانه اروند روبرو بودیم، رودخانه ای که سرعت آب آن 70 کیلومتر بر ساعت، عرضش بین یک تا یک و نیم کیلومتر و عمق اروند بین 12 تا 15 متر بود، دشمن در اطراف رودخانه اروند دوربین‌های دید در شب و رادارهای زیادی را در اختیار داشت و تصور نمی‌کردند که رزمندگان در این منطقه عملیات کنند.

جوشقانیان با اشاره به عملیات والفجر هشت اظهار کرد: رزمندگان برای این عملیات در طول 6 ماه تجهیزات نظامی را به اطراف رودخانه اروند بردند، ولی دشمن نفهمید، لباس‌های غواصی موردنیاز برای عملیات والفجر هشت به سختی و با استفاده از واسطه‌های متعدد از کشورهای مختلف جهان خریداری شد و انجام این عملیات تعجب کارشناسان نظامی کشورهای مختلف را برانگیخت.

وی ادامه داد: ما اکنون به لطف دلاورمردی های شهدا در سر سفره امنیت و ارزش‌های متعالی نشستیم، این شهدا ذخائر نظام بودند، نه مدیرانی که حقوق‌های نجومی گرفتند و به جای برخورد به آن‌ها مدال داده می‌شود، امام علی(ع) با مدیران خود که تخلفی انجام می‌دادند به شدت برخورد می‌کرد.

دبیر شبکه فعالان جهاد و شهادت افزود: در بحث‌های حقوق‌های نامتعارف، مقام معظم رهبری چهار بار برای برخورد مطالبه داشتند، اما چرا با عاملان این حقوق‌های نجومی برخورد نمی‌شود؟ برخی گفتند که حقوق شهروندی نورچشمی ندارد، آن‌ها باید از اطرافیان خود شروع کنند.

جوشقانیان با اشاره به بدترین خیانت به ملت اظهار کرد: بدترین نوع خیانت این است که آنچه مردم مطالبه می‌کنند، مورد غفلت قرار بگیرد، باید نعمت‌شناسی داشته باشیم، یکی از نعمت‌های بزرگ خداوند ولایت فقیه است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: معادلات منطقه به نفع انقلاب اسلامی ایران تغییر کرده است، ولایت فقیه بود که اجازه نداد دشمنان در فتنه راه به جایی ببرند، آن‌ها در قضیه برجام هم راه به جایی نخواهند برد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها