امام جمعه آستانه اشرفیه با بیان اینکه ما در قانون اساسی خلاء قانونی نداریم و مهم اجرا است افزود: موازین قابل دفاع در قوای مختلف وجود دارد اما به خوبی اجرا نمی شود.
کد خبر: ۸۷۹۶۲۱۶
|
۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج گیلان از آستانه اشرفیه، حجت الاسلام والمسلمین ساجدی در خطبه های نماز جمعه شهرستان آستانه اشرفیه به امضای منشور حقوق شهروندی توسط ریئس جمهور در ۱۲۰ماده اشاره کرد و گفت: انتشار این سند بازتاب های مختلفی داشت، چون گروهی استقبال نمودند و گروهی تردید از این جهت که اولویت های دیگری چون پی گیری فیش های نجومی و اینکه انگیزه ریس جمهور از انتشار این سند بهره برداری انتخاباتی است .

وی با بیان اینکه نگاه های مختلفی در انقلاب و نظام اسلام درباره حقوق ملت که حقوق شهروندی است وجود دارد تصریح کرد: رویکرد رهبران انقلاب و شخصیت های موثر حوزوی و دانشگاهی که در انقلاب مورد تائید امام بودند یک رویکرد مبتنی بر رسمیت شناختن موازین حقوق بین المللی است و مهترین نکته که در سند اشاره شده حقوق ملت است .

امام جمعه آستانه اشرفیه با بیان اینکه ما در قانون اساسی خلاء قانونی نداریم و مهم اجرا است افزود: موازین قابل دفاع در قوای مختلف وجود دارد اما به خوبی اجرا نمی شود.

حجت الاسلام ساجدی به حماسه نه دی اشاره کرد و گفت: حماسه نه دی یک حماسه ملی و محلی است، مناسبت محلی از حیث اینکه تعدادی از عزیزان این شهر در دوران انقلاب توسط دژخیمان رژیم شاه به گلوله بسته شدند و به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: بعد از ناآرامی سال۸۸ نیروهای انقلابی برای دفاع از نظام و رهبری در عرصه حضور پیدا کردند و حضور آنها تاثیر مهمی در تثبیت اوضاع و ایجاد آرامش داشت که مهمتر از تظاهرات و اعلام وفاداری توجه واقع بینانه به حوادث است.

حجت الاسلام والمسلمین ساجدی با اشاره به میلاد مسیح اشاره کرد و گفت: شایسته است میلاد حضرت مسیح را گرامی بداریم.

وی در پایان به پنجم دی ماه سالروز صدور فرمان امام (ره) برای تاسیس حفاظت هواپیمایی اشاره و این روز را به تلاشگران این عرصه تبریک گفت.

ارسال نظرات