استاندار یزد در نشست شورای اداری استان در اشکذر:

به هر قیمتی آب شرب استان را تامین خواهیم کرد

استاندار یزد با اشاره به مشکل کم آبی موجود در استان یزد، تصریح کرد: تامین آب شرب یک مسئله جدی و مهم است و به هر قیمتی در تامین آب شرب استان تلاش خواهیم کرد.
کد خبر: ۸۷۹۶۲۲۹
|
۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اشکذر، استاندار یزد در حاشیه بازدید معاون پارلمانی رئیس جمهور از فولاد آلیاژی ایران در جلسه شورای اداری استان که به میزبانی فولاد الیاژی ایران برگزار شد، با اشاره به تولید 16 محصول جدید فولاد آلیاژی در دوره جدید اظهارداشت: بسیار خرسندیم که خط توسعه یزد یک نیز به همت مدیران این مجموعه به بهره برداری رسیدند.

«میرمحمدی» استاندار یزد با اشاره به اشتغال زایی دو هزار و 100 نفر در بخش اصلی و هزار نفر در بخش یزد یک این مجموعه گفت: با توجه به توضیحات ارائه شده باید به این مجموعه به عنوان یک صنعت مادر توجه شود.

استاندار یزد با اشاره به مشکل کم آبی موجود در استان یزد، تصریح کرد: تامین آب شرب یک مسئله جدی و مهم است و به هر قیمتی در تامین آب شرب استان تلاش خواهیم کرد.

وی با بیان این که تاکنون47 کیلومتر لوله گذاری شده و 40 کیلیومتر دیگر لوله خریداری شده است، افزود: مقرر شد تا از سرشاخه های کارون که آب جاری آن به سمت خلیج فارس می رود، با سد زدن از این آب استفاده شود و در این خصوص تاکنون 220 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه مردم یزد فی نفسه مردمی صرفه جوگر هستند، گفت: این نشان دهنده این موضوع است که مردم در مصرف آب صرفه جو گر هستند و باید این الگوی صحیح مصرف در کشور نهادینه شود.

وی نقش تکنولوژی را در کاهش مصرف آب موثر دانست و گفت: استفاده از شیرآلات مدرن، آبیاری قطره ای و غیره از جمله روش های موجود در جهت کاهش مصرف آب است.

میرمحمدی در خصوص مدیریت مصرف آب موجود گفت: توسعه سطح زیر کشت متوقف شده و ما امروز به دنبال توسعه کیفی محصولات خود هستیم چرا که توسعه سطح زیر کشت در مصرف آب مقرون به صرفه نیست و با استفاده از سیستم های نوین آبیاری کشاورزی تا 9 دهم مصرف آب در این زمینه کاهش یافته است.

استاندار یزد تغییر در الگوی کشت و استفاده از محصولات کم آب خواه را دیگر راهبرد کاهش مصرف آب نام برد و گفت: تغییر الگوهای سنتی برداشت آب از چاه های آب نیز از دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه است.

وی اجرای طرح فاضلاب برای شهرستان را راهبرد کنترل و کاهش مصرف آب برای شهرستان ها نام برد و تصریح کرد: راهکارهایی که برای مدیریت مصرف آب مورد استفاده است، تمام آن ها عملیاتی شده و پذیرای دریافت راهکارهای جدید از سوی خبرگان فن هستیم.

استاندار یزد به ظرفیت بالای استان یزد در زمینه گردشگری اشاره کرد و افزود: بافت های تاریخی، طبیعت متنوع، معماری سنتی و شن های روان ازجمله جاذبه های گردشگری استان یزد است که می تواند جاذبه بالایی در جذب توریست خارجی داشته باشد.

وی تصریح کرد: امیدواریم با تدابیر اتخاذ شده آمار گردشگر در استان یزد از 12 هزار و پانصد نفر در سال 91 به بیش از 100 هزار نفر در سال جاری برسد..

میرمحمدی با بیان اینکه تاکنون به صنایع آلاینده مجوز نداده ایم، گفت: صنایع پاک و کم آبخواه باید محور توسعه استان قرار بگیرند و ما در این خصوص از استقرار این صنایع حمایت خواهیم کرد.

وی استان یزد را مشهور به دارالعباده و دارالعلم بودن نام برد و گفت: این مهم ریشه در فرهنگ و آداب و رسم ورسوم مردم یزد دارد که باید هم حفظ و هم ترویج شود.

میرمحمدی بهداشت و درمان را دیگر محور سخنان خود قرار داد و گفت: ما رتبه اول در دارا بودن تخت های درمان در کشور را داریم و 45 درصد ظرفیت تخت های ما به مردم غیربومی استان اختصاص یافته است.

ارسال نظرات