معاون گردشگری میراث فرهنگی استان اردبیل از افتتاح اولین هتل چهار ستاره شهر اردبیل خبرداد.
کد خبر: ۸۷۹۶۲۶۵
|
۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، قادر تقی زاده در گفت وگو با خبرنگاران از افتتاح اولین هتل چهار ستاره شهر اردبیل خبر داد وافزود:در حال حاضر سه هتل چهار ستاره درشهر سرعین فعال است .

معاون گردشگری میراث فرهنگی استان فعالیت ۳۰ هتل در سطح استان را یادآور شد وافزود:هفت مورد از هتل‌ها توانسته استاندارد ضوابط را کسب کند و ۱۷ مورد نیز در مرحله استانداردسازی است.

تقی زاده حمایت میراث فرهنگی استان از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را یادآور شد و گفت: با توجه به اینکه استان اردبیل به احداث هنل های ستاره دار نیاز دارد سعی میکنیم طرح‌های پیشنهادی را در کوتاه‌ترین زمان بررسی کنیم.

در ادامه معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی میراث فرهنگی استان اردبیل با بیان اینکه عنبران به عنوان شهر جهانی گلیم به ثبت می رسد افزود: کارهای تخصصی و کارشناسی مربوط به تکمیل پرونده ثبت عنبران به عنوان شهر جهانی گلیم در حال انجام است.

علیرضا دباغ عبداللهی از تلاش برای دریافت نشان ملی جغرافیایی صنایع دستی شامل چرم ، ملیله و معرق نمین ، معرق ، مرصع و سنگ خلخال برای سال آینده خبر داد.

وی گفت: تا به حال 60 درصد کارهای مربوط به تکمیل پرونده دریافت نشان ملی جغرافیایی برای این صنایع دستی انجام شده است.

دباغ عبداللهی تشریح کرد: استان اردبیل با دریافت نشان ملی جغرافیایی برای سه هنر صنعت دستی ورنی مغان ، جاجیم خلخال و گلیم شهر نمین توانست امسال رتبه سوم ایران را در این زمینه در میان استان ها به دست آورد.

خبرنگار سیما میرقاسمی

ارسال نظرات