نمایندۀ مردم شاهرود و میامی در مجلس خواستار ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی حوزۀ تولیدات کشاورزی در شرق استان سمنان به‌منظور فراوری این محصولات و ایجاد ارزش‌افزوده شد.
کد خبر: ۸۷۹۶۲۹۶
|
۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سید حسن حسینی شاهرودی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان با حضور وزیر امور اقتصاد و دارایی اظهار داشت: شرق استان ظرفیت بسیار بالایی در بخش کشاورزی و تولید محصولات باکیفیت در این حوزه دارد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به کیفیت بالای محصولات کشاورزی در شرق استان سمنان ظرفیت صادرات این محصولات وجود دارد.

نمایندۀ مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اما برای تسهیل در این زمینه و ایجاد زمینه‌های آن، باید مرز هوایی در فرودگاه شاهرود استقرار یابد.

حسینی شاهرودی با اشاره به اینکه موضوع استقرار مرز هوایی در فرودگاه شاهرود از ابتدای امسال از سوی مسئولان استان و شهرستان پیگیری شده است بیان کرد: این پیگیری‌ها در راستای اهداف ملی، منطقه‌ای و استانی انجام شده است.

وی با اشاره به همکاری نکردن دستگاه‌های اجرایی برای استقرار مرز هوایی در شاهرود تصریح کرد: این عدم همکاری سبب بی‌نتیجه ماندن همه این پیگیری‌ها شده است.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی حوزۀ تولیدات کشاورزی در شرق استان سمنان به‌منظور فراوری این محصولات و ایجاد ارزش‌افزوده در آن عنوان کرد: نبود کارخانه‌های بسته‌بندی و فراوری تولیدات کشاورزی در شرق استان سمنان سبب فاسدشدن حجم قابل‌توجهی از این تولیدات در انبارها شده است.

حسینی شاهرودی با اشاره به اینکه امروز واحدهای تولیدی استان سمنان و کشور به بانک‌ها، ادارات امور مالیاتی و تأمین اجتماعی بدهکار هستند خاطرنشان کرد: معوقات تولیدکنندگان در این سه بخش، مهم‌ترین مشکلات امروز آنان است.

وی با تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی جدی وزارت امور اقتصادی و دارایی برای رفع این مشکلات گفت: این وزارت خانه می‌تواند برای حل دو مشکل از این سه مشکل (معوقات مالیاتی و بانکی) تأثیر جدی بگذارد.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم همکاری و ناهماهنگی برخی دستگاه‌های اجرایی استان سمنان برای ارائه تسهیلات رونق تولید بیان کرد: تا امروز تنها 25 درصد از مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان اجرایی شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها