مسئول بسیج رسانه البرز در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد
نوروزی گفت: مطالعات نشان می هد تغییرات در فناوری و فضای مجازی موجب کاهش پایبندی کاربران فضای مجازی نسبت به ارزش های خانواده می شود.
کد خبر: ۸۷۹۶۳۲۰
|
۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸

ابراهیم نوروزی مسئول سازمان بسیج رسانه البرز در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به نقش فضای مجازی در ایجاد انحرافات اخلاقی و از هم پاشیدن بنیان خانواده اظهار داشت: فضای مجازی یکی از زمینه های ورود ناهنجاری ها به خانواده های ایرانی است.

وی با بیان اینکه فضای مجازی زندگی واقعی کاربران را تحت تاثیر قرار داده است افزود: محتویات فاسد فضای مجازی موجب شده کاربران به تاثیرپذیری از جنبه های منفی آن بپردازند و این مسئله تبعات بسیار زیانباری برای کودکان، نوجوانان و جوانان خواهد داشت.

کارشناس فضای مجازی با اشاره به آسیب های فضای مجازی برای خانواده های ایرانی خاطر نشان کرد: اعتیاد به اینترنت، نوعی اختلال روانشناختی اجتماعی است که استفاده بیمارگونه و وسواسی از اینترنت را شامل می شود و خود زمینه ساز آسیب های جدی رفتاری، اخلاقی، تحصیلی، کاهش آستانه تحمل، پرخاشگری، افسردگی ،عدم تمرکز و اختلافات و درگیری های بسیار زیادی در خانواده ها است.

مسئول بسیج رسانه البرز تصریح کرد: فضای مجازی عرصه ظهور و بروز روابط انسانی بوده و زندگی فردی و اجتماعی افراد از تغییرات فناوری تاثیرپذیر است یعنی ارزش های حاکم بر اینترنت و شبکه های اجتماعی که منطبق بر ارزش های غربی است می تواند سبک زندگی کاربران را تغییر دهد.

نوروزی گفت: مطالعات نشان می هد تغییرات در فناوری و فضای مجازی موجب کاهش پایبندی کاربران فضای مجازی نسبت به ارزش های خانواده می شود، انحرافات جنسی، بهره کشی جنسی از کودکان، انتشار تصاویر پورنوگرافی از طریق اینترنت از موضوعات حادی است که در فضای مجازی است.

وی در خاتمه با اشاره به اینکه خانواده ها در مناسبت های مختلف به جای گفتگو با یکدیگر مشغول شبکه های اجتماعی هستند عنوان کرد: با ورود فناوری های نوین و فضای مجازی خانواده های ایرانی صمیمیت خود را از دست داده اند و به دلیل اینکه والدین سواد رسانه ای ندارند نمی توانند فرزندان خود را به درستی کنترل و مدیریت کنند و این مسئله موجب آسیب های بسیار زیادی در جامعه شده است.


ارسال نظرات