خبرهای داغ:
کارشناس مسائل مذهبی:

همبستگی جامعه اسلامی به امامت بستگی دارد

کارشناس مسائل مذهبی گفت: جایگاه امامت و صاحب امر در میان جامعه همانند نخ تسبیح است اگر این نخ بریده شود همه متفرق می شوند و جمع کردنشان بسیار سخت خواهد بود.
کد خبر: ۸۷۹۶۴۴۲
|
۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج: جلسه اخلاق باموضوع (امامت) با سخنرانی حجت الاسلام گودرزی  در جمع رزمندگان تیپ 82 برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، جلسه تخصصی اخلاق با موضوع امامت در حسینیه تیپ 82 سپاه صاحب الامر عجل الله تعالی فرجه الشریف استان قزوین با سخنرانی حجت الاسلام گودرزی برگزار گردید.

وی در این گرد همایی بیان کرد: یک حکومت و جامعه  الهی زمانی محقق می‌شود که امامت در آن حاکم باشد.  گودرزی توضیح داد: امامت در اصطلاح، ریاست همگانی و فراگیر برجامعه است، فقط هم جامعه اسلامی صحبت از امام می کند و اعتقاد شیعه هم همین است.

وی مسئله امامت را مکمل نبوت دانست: امروز با امامت است که دین کامل می شود، فلذا امام رضا(ع) می فرماید امامت همان پیشوایی و گرفتن زمام امور دین است و همبستگی جامعه به امامت بسته است و مصلحت دنیای شما در امامت است و عزت اهل ایمان در پیروی از امام به حق است.

گودرزی با ذکر جمله ای از امیر المومنین  علی (ع) درخصوص جایگاه امامت گفت: جایگاه امامت و صاحب امر در میان جامعه همانند نخ تسبیح است اگر این نخ بریده شود همه متفرق می شوند و جمع کردنشان بسیار سخت خواهد بود.

وی در ادامه افزود: امام معصوم تمام داشته های پیغمبر را دارد به غیر از مقام رسالت بنابراین اطاعت از خدا در گرو اطاعت از رسول و اطاعت از رسول در گرو اطاعت از امام به حق است، اگر اطاعت از امام به حق نشود اطاعت از خدا و پیغمبر صورت نگرفته است.

وی در پایان گفت: ولایت و امامت در گرو داشتن توحید است و اگر انسان شناخت کافی از حجت خدا و ولی امر خود نداشته باشد نتیجه آن گمراهی است.

8001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها