خبرهای داغ:
کارشناس جنگ نرم :

درفتنه 88 دشمن به دنبال براندازی نظام و انقلاب بود

کارشناس مسائل جنگ نرم گفت: قدرت نرم یعنی تحمیل اراده خود به دیگران و در نهایت قابلیت شکل دادن به علایق دیگران است و دشمنان ما به دنبال همین هدف هستند.
کد خبر: ۸۷۹۶۴۵۲
|
۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، کارگاه آموزشی جنگ نرم در حسینیه شهید مطهری سپاه ناحیه امام حسن(ع) قزوین برگزار شد.

دکتر طیب ملک‌پور از اساتید جنگ نرم دراین مراسم اظهار کرد: در فتنه 88 دشمن به دنبال براندازی نظام و انقلاب بود که خوشبختانه هیچگونه موفقیتی به دس نیاورد.

وی افزود: جنگ نرم محدود به عملیات روانی و تهاجم فرهنگی نمی شود بلکه قاعده کلی در جنگ نرم براندازی و فروپاشی توسط نیروهای داخلی و طراحی و حمایت توسط  نیروهای خارجی است که متاسفانه نمونه آن را در فتنه  88 شاهد بودیم که دشمن در تلاش بود تا از طریق عوامل داخلی طرح براندازی را درنظام دنبال کند، اما موفق نبود.

وی در ادامه به نظرات مقام معظم رهبری در خصوص جنگ نرم اشاره نمود و گفت: مقام معظم رهبری همواره با تاکید بر ضرورت آشنایی با جنگ نرم فرمودند: باید با هوشیاری دشمن را در لباس های گوناگون شناخت و تنها راه مبارزه با جنگ نرم  در مرحله ی اول شناخت ابعاد مختلف این جنگ پیچیده است.

ملک پور تصریح کرد: عصر امروز عصر دانایی و ارتباطات و تبلیغات است و ازویژگی های این عصر نا پایداری و تغییر مداوم-گسترش علم و فناوری- دنیای مجازی و یادگیری شتابان است.

این استاد دانشگاه  در پایان به تقسیم بندی مولفه  قدرت پرداخت و آن را به حوزه قدرت سخت- نیمه سخت و نرم تقسیم نمود و مطرح کرد: قدرت نرم یعنی تحمیل اراده خود به دیگران  و در  نهایت قابلیت شکل دادن به علایق  دیگران است و دشمنان ما به دنبال همین هدف هستند.

1008/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار