رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور:

امام جماعت نباید کاری جز امام جماعتی داشته باشد

تقوی رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، ائمه جماعات را مدیران فرهنگی محلات دانست و گفت: محل کار آنان مساجد است و نباید کاری جز امام جماعت بودن داشته باشند.
کد خبر: ۸۷۹۶۴۵۶
|
۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹
به گزارش سرویس بسیج مساجد و محلات خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی گفت: مساجد همیشه محور جامعه بودند، همانطور که حرکت انقلاب اسلامی نیز از این خانه‌های خدا آغاز شد.

وی با اشاره به اثرگذاری چهارگانه مسجد، منبر، عاشورا و روحانی در جامعه، افزود: وقتی محل (مسجد و منبر)، نیرو (روحانیت) و محتوا (عاشورا) با یکدیگر پیوند داشته باشند، مانند انقلاب با مدیریت یک روحانی (امام خمینی) می‌توانند تحول‌آفرین باشند.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، خاطرنشان کرد: مساجد، مردم را در صحنه نگه داشته‌اند و امروزه نیز محل مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن هستند.

ائمه جماعت، مدیران فرهنگی محلات هستند

تقوی، ائمه جماعت را مدیران فرهنگی محلات دانست و اضافه کرد: آنان نباید کاری جز امام جماعتی داشته باشند به گونه ای که تمام وقت در مسجد حضور داشته باشند زیرا مدیریت خوب هر مسجد و تعامل و همراهی امام جماعت با مردم، موجب مدیریت صحیح محلات می‌شود.

وی با بیان اینکه مساجد همیشه نقش موثر و کارساز در فرهنگ‌سازی داشته‌اند، گفت: امروزه نیز که فرهنگ از طریق رسانه‌های مجازی ترویج می‌شود، همچنان مسجد، کارایی و نقش خود را از دست نداده است.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، با تاکید بر حمایت دولت از مساجد، ادامه داد: بار اصلی آنان مانند گذشته، باید بر عهده مردم باشد.

 

انتهای پیام/ت

ارسال نظرات