نماینده مردم ایرانشهر در گفتگو با «بسیج»:

مسئولان رفع آلودگی هوا را به باد نسپارند

امینی فرد گفت: مسئولان آلودگی هوا را به ابر و باد و مه و فلک واگذار کرده اند تا مردم تنفس کنند.
کد خبر: ۸۷۹۶۴۵۹
|
۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲

محمد نعیم امینی فرد عضو کمیسیون بهداشت و درمان و نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به وضعیت اضطراری آلودگی هوای تهران اظهار داشت: در حال حاضر هوای بسیاری از کلانشهر ها مخصوصاً تهران وضعیت مناسبی ندارند.

وی با اشاره به بی توجهی مسئولان به رفع آلودگی هوای تهران افزود: مسئولان آلودگی هوا را به ابر و باد و مه و فلک واگذار کرده اند تا مردم تنفس کنند، سالهاست که راهکارهای مختلف مانند انتقال واحدهای صنعتی با آلایندگی بالا و انتقال پایتخت اداری از تهران مطرح می شود اما به محض اینکه مقداری وضعیت هوا بهتر می شود این موضوع به فراموشی سپرده می شود.

نماینده مجلس با بیان اینکه رفع آلودگی هوای تهران به برنامه ریزی، صرف وقت، هزینه و منابع مالی نیاز دارد خاطر نشان کرد: الان آلودگی هوای تهران تشدید شده و در سر خط خبر ها قرار گرفته است اما به محض اینکه باران و برف و عوامل محیطی آلودگی را کمتر می کنند این مسئله هم رها می شود.

امینی فرد تصریح کرد: مجلس به عنوان نهاد سیاستگزار کشور لایحه هوای پاک را در دستور کار دارد کمیسیون بهداشت مجلس نیز روی این لایحه کار می کند امیدواریم بتوانیم با تجمیع نظارت خبرگان که در این حوزه فعال هستند و همچنین اعضای کمیسیون بهداشت و درمان یک متن جامعی را در این رابطه تهیه کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در خاتمه با اشاره به تاثیرات مخرب آلودگی هوا بر سلامتی مردم گفت: آلودگی هوا مشکلات دراز مدتی را در ارگان های مختلف بدن انسان می گذارد، افراد میانسال، کهنسال، بیماران قلبی و عروقی و تنفسی در این وضعیت ناایمن هوا بسیار آسیب خواهند دید.


ارسال نظرات