امام جمعه خلخال، از خدمات کتابخانه های عمومی در این شهرستان تقدیر نمود.
کد خبر: ۸۷۹۶۴۶۳
|
۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل، حجت الاسلام رشتبری در دیدار رباب عزیزخانی مدیرکل کتابخانه های عمومی با ایشان که با همراهی خدابخش برسان رئیس شورای اسلامی شهر خلخال و داریوش حسین پور سرپرست اداره کتابخانه های عمومی این شهرستان صورت گرفت، با تأکید بر اهمیت مطالعه و کسب دانش در دین مبین اسلام، اظهار داشت: شغل کتابداری، یکی از مشاغل و تخصص های مقدس است که دانائی، آگاهی و خرد ورزی افراد جامعه را در پی دارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خلخال، تأکید قرآن کریم بر خواندن و دانش را یادآور شده و افزود: دین اسلام سفارش فراوانی بر دانش اندوزی و مطالعه دارد و لذا وظیفه همه ما اینست که در راه ترویج فرهنگ کتابخوانی، بیش از پیش بکوشیم.

وی، ارسال تجهیزات جدید به کتابخانه های عمومی شهرستان خلخال و تداوم این مهم را قابل تقدیر دانسته و تصریح کرد: همه مسئولان باید در خصوص حمایت از کتابخانه های عمومی تلاش کنند.

حجت الاسلام رشتبری، تمدن بشری را محصول کتاب و کتابخوانی عنوان کرده و اضافه نمود: سرانه پایین مطالعه در استان باید مورد آسیب شناسی قرار گیرد تا با نظر کارشناسان مربوطه، نسبت به رفع این معضل قدم های مفید برداشته شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان نیز در این دیدار با تقدیر از حمایتهای امام جمعه خلخال، این شهرستان را منطقه ای موفق در کتابخوانی دانسته و گفت: آمارهای کتابخوانی نشان میدهد خلخال، شهرستان پیشرو در استان می باشد.

رباب عزیزخانی، تبلیغ و ترویج فرهنگ کتابخوانی توسط روحانیون و ائمه جمعه را دارای تأثیر بسزایی بیان کرده و افزود: با توجه به جایگاه والای روحانیون در بین آحاد جامعه، ترویج فرهنگ کتابخوانی توسط این قشر ترغیب بیشتر شهروندان به کتابخوانی را در پی دارد.

وی، خلخال را دارای قدمتی تاریخی در حوزه فرهنگ قلمداد کرده و تصریح نمود: پیشینه فرهنگی و علمی خلخال نشان میدهد مردم این دیار از سالها پیش به کتاب و کتابخوانی علاقمند بوده اند.

عزیزخانی همچنین در این دیدار، بر بهره گیری از رهنمودهای ائمه جمعه در توسعه کمی و کیفی خدمات کتابخانه ای تأکید نمود.

ارسال نظرات