رئیس کمیسیون عمران مجلس آخرین جزئیات از طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی را تشریح کرد.
کد خبر: ۸۷۹۶۴۷۶
|
۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدرضا رضایی‌کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی  درباره روند استیضاح وزیر راه و شهرسازی در مجلس، اظهار کرد: استیضاح وزیر راه همچنان در دستور کار اعضای کمیسیون عمران قرار دارد.

وی با بیان اینکه طبق آیین‌نامه داخلی مجلس باید موضوع استیضاح وزیر راه در هفته گذشته با حضور آخوندی و متقاضیان استیضاح در کمیسیون عمران بررسی می‌شد، افزود: به دلیل اینکه هیئت‌رئیسه مجلس تمامی جلسات کمیسیونها را به منظور بررسی لایحه برنامه ششم توسعه، لغو کرده، بنابراین بررسی استیضاح وزیر راه و شهرسازی به جلسات بعدی کمیسیون عمران مجلس موکول شده است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: در اولین فرصت نشست میان وزیر و متقاضیان استیضاح برگزار می‌شود و اگر نمایندگان از توضیحات آقای آخوندی قانع نشوند و امضاهایشان را پس نگیرند، مسیر قانونی برای استیضاح وزیر راه و شهرسازی ادامه می‌یابد.

رضایی‌کوچی درباره تعداد امضاهای طرح استضاح آخوندی، اظهار کرد: برخی از متقاضیان استیضاح، امضاهای خود را پس گرفته‌اند، اما تعدادی از نمایندگان به بنده مراجعه کرده‌اند و تعداد امضاهای استیضاح وزیر راه و شهرسازی افزایش یافته است.

بنا به این گزارش  روز جمعه (5 آذر) در منطقه هفت‌خوان سمنان قطار مسافربری در محور مشهد ــ سمنان دچار سانحه شد که موجب جان باختن 45 تن از هموطنانمان شد.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی پس از بروز این حادثه در گفت‌‌وگویی بدون پذیرش مسئولیت وزارت‌خانه متبوعش در قبال این حادثه گفته بود که «همه کشته‌شده‌ها بیمه هستند و نگرانی از این بابت نیست.»

استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در روز 14 آذر امسال با امضای 84 تن از نمایندگان مجلس، تقدیم هیئت‌رئیسه پارلمان شده است.

ارسال نظرات