هنر نمایی وارونه نویس پارس آبادي در اجراي خطاطي زنده

در مراسم تجلیل از پژوهشگران دانشگاه هاي پارس آباد که جمعي از مسوولان محلي و اساتید دانشگاهها حضور داشتند، عابدین مستانه بصورت زنده هنر خود را به معرض نمایش گذاشت.
کد خبر: ۸۷۹۶۴۹۷
|
۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از پارس آباد به نقل از آران مغان، در مراسم تجلیل از پژوهشگران که با حضور جمعي از مسوولان محلي و اساتید دانشگاهها در واحد دانشگاه آزاد پارس آباد برگزار شد، عابدین مستانه بصورت زنده هنر خود را به معرض نمایش گذاشت.

وي با دست راست جمله صحیح و همزمان با دست چپ نیز جمله وارونه آن را می نویسد که این چنین کار هنری به ندرت در بین هنرمندان دنیا مشاهده شده است.

مستانه، دانش آموخته دانشگاه آزاد اسلامی واحد پارس آباد مغان، پانزده سالی است به کار خطاطی مشغول بوده و با استفاده از دو دست، سبک منحصر به فردی به نام وارونه نویسی را در هنر خطاطی از خود به جای گذاشته است و بخاطر همین سبک به هنرمند وارونه نویس مشهور شده است.

اين هنرمند خوش ذوق پارس آبادي در میان خطوط ایرانی و عربی، خط نستعلیق به‌ عنوان زیباترین خط و برتر از خطوط اسلامی شناخته شده را برای خود انتخاب کرده و با هنرنمایی خود خط نستعلیق را بصورت برعکس انجام می دهد.

وي همچنين تسلط کامل به نوشتن به دو زبان فارسی و انگلیسی به صورت وارونه با هر دو دست و برعکس را داشته قرار است این دانش آموخته واحد پارس آباد هنر خود را در جشنواره سراسری دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کشوری مطرح کند.



ارسال نظرات