امام جمعه پارس آباد مغان با اشاره به اتفاقات اخير در اين شهر گفت: در اسلام و ارزش‌های انقلاب این اجازه داده نشده كه اگر مسوولي تخطي يا گناهي كند در رسانه يا روزنامه آن را علني و همه را از آن آگاه كنند.
کد خبر: ۸۷۹۶۵۰۹
|
۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از پارس آباد به نقل از آران مغان، حجتالاسلام سيد سعيد رشادي در خطبههای این هفته نماز جمعه با اشاره به فرا رسیدن 9 دی به عنوان روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، اظهار داشت: مردم در اين روز بار دیگر وفاداری، بصیرت، ولایت‌مداری و هوشیاری خود را در دفاع از ولایت، ارزش‌های انقلاب اسلامی و اسلام ثابت کردند.

وي با بيان اينكه مقام معظم رهبري بارها درباره بصيرت به نكته هاي مهمي اشاره كرده و به همگان تاكيد داشته اند كه سطح فكري خود را بالا كشيده و اجازه مسلط شدن دشمن را به خود ندهند، گفت: بصیرت مقوله مهم و از ضروریات یک جامعه است كه مقام معظم رهبري هم به آن تاكيد داشته اند و اگر مورد غفلت مردم واقع شود دشمن به راحتی نفوذ مي كند.

امام جمعه پارس آباد با اشاره به حماسه مردم پارس آباد در 8 دي 88 و نامگذاري اين روز به نام شهرستان افزود: این حماسه نشان داد که مردم پارس آباد مغان مردمي ولايت مدار هستند و هر لحظه نیاز باشد برای پشتوانه این انقلاب اسلامی از هیچ کاری دریغ نخواهند کرد و با حضور و حماسه خود همیشه حامی نظام و رهبري خواهند بود.

رشادي تصريح كرد: مردم مغان مردمي ولايي، اهل ولايت محور و ديندار مي باشد و اين منطقه ريشه تاريخي داشته است و از قديم نيز پناهگاه مبارزان انقلابي بود و افرادي كه از دست ساواك فرار كرده و جايي براي مخفي شدن نداشتند اين مردم مغان بودند كه به آنها سرپناه مي دادند و مصداق بارز آن مرحوم آيت الله مشكيني مي باشد كه همواره از مردم مغان در اين باره به نيكي ياد كرده اند.

وي در ادامه با گرامیداشت روز هفتم دی، روز سوادآموزی گفت: تشکیل اين نهضت به فرمان حضرت امام خمینی (ره) بود که این نهاد پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، کارهای بزرگی را در زمینه سواد آموزی و ارتقای سطح دانش مردم انجام داد.

خطيب جمعه پارس آباد با اشاره به فرا رسیدن فصل زمستان و سرمای هوا، تأکید کرد: بسیار از خانواده های بي بضاعت و نیازمند جامعه ما در اين فصل سرد از سال محتاج کمک های مادی و معنوی افراد توانگر هستند كه لازم است در این زمينه به ياري اين خانواده های نیازمند بشتابيم.

رشادي با اشاره به بدقولي دولت در پرداخت خسارت ناشي از تگرك به كشاورزان منطقه گفت: در حالی که چندين ماه از خسارت تگرگ به محصولات كشاورزان منطقه گذشته است اما علي رغم وعده هاي داده شده دولت مبني بر جبران خسارت اين كشاورزان، هنوز خبري از پرداخت خسارت به آنها نيست.

وي با بيان اينكه برخي از خسارت ديده گان حتي زمينهايشان هم اجاره بوده، بيان كرد: از مسوولان انتظار داريم كه به وعده هاي داده شده در جبران خسارت به اين كشاورزان عمل كنند.

امام جمعه پارس آباد همچنين با بيان اينكه تریبون نماز جمعه یکی از مکان ها برای بیان مطالبات به حق مردم است، گفت: در اين تريبون اگر سخني از طرف من در خطبه هاي نماز جمعه ايراد مي شود از روي انتقاد يا تخریب نیست بلكه اين سخنان بنده زبان گویای مردم هست و نبايد مسوولان به چشم تخريب به آن نگاه كنند.

رشادي در رابطه با رسيدگي به تخلف يك مسوول و حتي يك شهروند گفت: در شرع اسلام و ارزش‌های انقلاب این اجازه داده نشده كه اگر مسوولي تخطي يا گناهي كند در رسانه يا روزنامه آن را علني كرده و همه را از آن آگاه كنند، فرد تخطي كننده مسئول دارد و بايستي از اين طريق اقدام و بصورت محرمانه آن را حل و فصل كرد و اگر بنا بر مجازات هم باشد مجازاتش كنند اما نه بصورت علني كه اين كار عاقبت خوبي ندارد.

وي تاكيد كرد: همه مسوولان ما دلسوز و زحمتکش هستند و ما از همه آنها رضایت داریم. لذا ممکن است بعضا تخلفی هم مشاهده شود که قطعا بایستی به این تخلفات رسیدگی شود، اما در نحوه رسیدگی به تخلفات مسوولین و حتی یک شهروند عادی موضوع نباید علنی شود.

رشادي خاطرنشان كرد: این عمل زشت و قبیح مصداق گناه و غیبت و افترا می باشد و بایستی این گونه موارد را به مسئولان مربوطه گزارش و مساله به صورت محرمانه حل و فصل و صد البته مجازات لازم هم انجام شود، اما علنی کردن آن و هتک حرمت و حیثیت و آبرو قابل قبول نبوده و پسندیده نیست.

امام جمعه پارس آباد در پايان از چهارم دی به عنوان ميلاد حضرت عیسی (ع)، از ششم دی به عنوان سالروز شهادت آیت الله غفاری و از هشتم دی به عنوان روز صنعت پتروشيمي یاد کرد.

ارسال نظرات