امام جمعه شهرکرد در جمع هیئت مدافعان حریم ولایت:
حجت الاسلام والمسلمین نکونام،‌ گفت: در عرصه ای که کار می کنیم به شدت تقویت ایمان و بصیرت برای گفتمان سازی انقلاب و ولایت هستیم.
کد خبر: ۸۷۹۶۶۲۹
|
۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳

نشست هیئت مدافعان حریم ولایت چهارمحال و بختیاری در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ نشست هیئت مدافعان حریم ولایت چهارمحال و بختیاری در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، در جمع اعضای هیئت مدافعان حریم ولایت استان، با تقدیر از اقدامات و تلاش های مسئولان این هیئت، گفت: از خداوند بخواهیم کارهایمان هم برای خودمان و هم برای دیگران برکت داشته باشد.

امام جمعه شهرکرد، افزود: باید با بررسی کارها، بدانیم چقدر خروجی دارند و چقدر در تراز انقلاب اسلامی نیرو تربیت کرده ایم و چه مقدار توانسته ایم انسانها را از مهالک با روشنگری نجات دهیم و متحول نماییم.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد:‌ در عرصه ای که کار می کنیم به دو امر به شدت نیازمندیم؛ یکی تقویت ایمان، ‌اخلاق،‌ تزکیه و تهذیب که این موضوع باید جزء برنامه های ما باشد و دیگری که ضرورت امروز است؛ بصیرت، گفتمان سازی انقلاب و ولایت می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، تصریح کرد: اگر دائماً در خصوص گفتمان سازی ها حرف بزنیم؛ اما تربیت انسانی مؤمن و تهذیب شده نباشد، این شخص کم می آورد، در تصمیم گیری ها خوب عمل نمی کند؛‌چرا که ایمان و اخلاق و تزکیه است،‌که قدرت می بخشد.

امام جمعه شهرکرد، تأکید کرد: اگر ایمان باشد؛ اما بصیرت نباشد، ‌باز هم آن شخص کم می آورد. باید نگاهی توحیدی به امور داشته باشیم و بدانیم که تنها خداست،‌ که باید پیش او برویم و پاسخگوی محضرش باشیم.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود، تبیین قصه های قرآنی از راه کارهای تقویت ایمان دانست و خاطرنشان کرد: قصه های قرآن یکی از اهدافش تقویت ایمان است. در قضیه حضرت موسی علیه السلام باید دانست که ایشان به همراه برادرشان بادست خالی در مقابل قدرت عظیم شیطانی فرعون روبرو شدند؛ اما خدا آنها را کمک کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، گفت:‌یکی دیگر از راه های تقویت ایمان برای جوانان،‌تشریح عنایات پروردگار برای انقلاب اسلامی ایران است.

وی،‌افزود: حضرت امام(ره) با دست خالی مقابل دشمن تا بن دند ان مسلح ایستادند و پیروز شدند. و در عرصه های مختلف انقلاب، یکی پس از دیگری پیروز شدیم. اگر نسل امروز به اینها واقعاً باور پیدا کند، دیگر کسی نمی تواند این نسل را سُست کند.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به فرارسیدن سالروز حماسه عظیم نهم دی، گفت:‌9دی یکی از عرصه های بسیار مهم است. این دلها را قدرت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و وجود مبارک اهلبیت علیهم السلام پیوند داد. اینها سرمایه ماست؛‌نباید بگذاریم گفتمان یک مشت آمریکا پرست در جامعه غالب شود.

امام جمعه شهرکرد، افزود: گفتمان غالب با ولایت است، ما دستمان پر است، منطق داریم، سرمایه معنوی داریم، منتها باید اینها را عرضه کنیم.

وی،‌در پایان تأکید کرد: به حول و قوه الهی آینده همان است که مقام معظم رهبری فرمودند؛ آینده بسیار روشن است، لذا نباید کوتاهی کنیم، باید بسیار فعال و پرتلاش باشیم.

سردار رضا محمدسلیمانی نیز در ابتدای این مراسم به ارائه گزارشی از اقدامات تعلیم و تربیت بسیج استان در دو حوزه سخت افزاری و نرم افزاری پرداخت.

به گزارش بسیج؛‌در این مراسم که با حضور اعضای هیئت مدافعان حریم ولایت متشکل از؛ فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، فرماندهان نواحی مقاومت بسیج استان چهارمحال و بختیاری،‌مسئولین تعلیم و تربیت بسیج،‌اساتید و مربیان شجره طیبه صالحین برگزار شد، از زحمات حجت الاسلام بهمن نجفی تقدیر و حجت الاسلام عبدالله مرادی بعنوان مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام استان چهارمحال و بختیاری معرفی شد.

ارسال نظرات