قائم مقام مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه زنجان:
سهم خواهی سیاسی سران فتنه و تلاش برای به قدرت رسیدن به هر قیمتی سرآغاز تمامی اغتشاشات در آن زمان بود که کشور را برای مدتی درگیر یک بحران تاریخی کرد.
کد خبر: ۸۷۹۶۶۳۵
|
۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، قائم مقام مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه زنجان، با اشاره به اینکه سهم خواهی سیاسی، عامل اصلی فتنه 88 بود، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 تا جریانات پس از انتخابات سال 1388 می توان گفت که کشور شاهد 31 سال نزاع شدید بین قطب های سیاسی بود.نزاعی که از اختلافات ایدئولوژیک سیاسی سرچشمه گرفت و تا عمق اجتماع نفوذ کرد.

علیرضا حسینی افزود: به گونه ای که تقابل فرهنگی شدیدی را در کشور ایجاد کرد. تا جایی که دو گروه از سیاستمدارانی در انتخابات مقابل یک دیگر صف آرایی کردند که طرفداران هرکدام از آنان، علاوه بر اختلافات سیاسی، دارای اختلافات فرهنگی و اجتماعی فاحشی بودند که یک جنگ تمام عیار ایدئولوژیک را رقم زد.

وی اظهار داشت: با اندکی دقت بر شعارهای نامزدهای ریاست جمهوری بر عمق ماجرا می توان پی برد. میرحسین موسوی بخش عمده ای از شعارهای انتخاباتی خود را بر محور آزادی های اجتماعی و فرهنگی استوار ساخت.

سیدی تصریح کرد: از طرفی محمود احمدی نژاد، در مناظره انتخاباتی خود با میرحسین موسوی، دولت خود را در مقابل سه دولت گذشته معرفی کرد و از کارشکنی های آنان در دولت خود سخن گفت. این ادعای احمدی نژاد، نشان گر حاکم بودن یک دوقطبی سنگین سیاسی در کشور بود که مانع از بروز هرگونه هم افزایی در کشور بود. نتیجه این وضعیت چیزی جز حمله و تخریب و نزاع نبود.

سیدی در ادامه تصریح کرد: انتخابات 88 تنها زمینه بروز این بحران اجتماعی بود. بحرانی که در نتیجه انباشت 20 ساله تنفر و شکاف های آشتی ناپذیر که دستمایه سیاستمداران قدرت طلب بود با خشونت بروز یافت.

فعال دانشجویی دانشگاه زنجان در پایان ضمن اشاره به اقدام غیر قانونی سران فتنه در تلاش برای ابطال انتخابات، تشریح کرد: سهم خواهی سیاسی سران فتنه و تلاش برای به قدرت رسیدن به هر قیمتی سرآغاز تمامی اغتشاشات در آن زمان بود که کشور را برای مدتی درگیر یک بحران تاریخی کرد.

ارسال نظرات