رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای املش:
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای املش گفت: ناوگان راهداری در شهرستان املش نیاز مبرم به نوسازی دارد.
کد خبر: ۸۷۹۶۷۱۰
|
۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج گیلان از املش، ایرج رضایی گفت: شهرستان املش 367 کیلومتر راه روستای و فرعی دارد که 349 کیلومتر آن راه روستایی و 18 کیلومتر آن هم راه فرعی است.

وی گفت: از مجموع 349 کیلومتر راه روستایی شهرستان املش تاکنون 158 کیلومتر معادل 45 و هشت صدم درصد آن آسفالت شده و 85 و 4 دهم کیلومتر راه شوسه و 105 کیلومتر هم راه دسترسی است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای املش افزود: شهرستان املش سه راهدارخانه دارد که به جز راهدارخانه ی مرکزی که در اداره راهداری مستقر است؛ دو راهدار خانه ی خصیل دشت و ملکوت در مناطق کوهستانی این شهرستان واقع شده اند.

رضایی تصریح کرد: از مجموع 349 کیلومتر راه روستایی شهرستان املش، 140 کیلومتر آن در 18 محور مناطق صعب العبور کوهستانی، تحت پوشش دو راهدارخانه ی ملکوت و خصیل دشت قرار دارد و 1300 خانوار در 36 روستای ییلاقی این شهرستان سکونت دارند.

وی گفت: سه راهدارخانه شهرستان املش تا کنون در مجموع به سه دستگاه کامیون برف روب، دو دستگاه لودر، دو دستگاه گریدر و یک دستگاه بلدوزر مجهز شده اند که به جز یک دستگاه کامیون برف روب و یک دستگاه گریدرعمر بقیه ماشین آلات به بیش از 30 سال می رسد که نیاز به نوسازی دارد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای املش گفت: 22 میلیارد و 984 میلیون ریال اعتبار از منابع مختلف در کمیته برنامه ریزی امسال به راه و شهرسازی - راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان املش اختصاص یافته است که 8 میلیارد و 184 میلیون ریال بیشتر از میزان پارسال است.

رضایی با اشاره به این که 30 درصد اعتبارات راه و شهرسازی و راهداری پارسال تخصیص یافت؛ گفت: از مجموع اعتبارات راه و شهرسازی - راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان املش در سال جاری  3 میلیارد و 880 میلیون ریال آن به راهداری اختصاص یافته است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای املش گفت: تعمیر و نگهداری راهدارخانه، عملیات راهداری و ایمن سازی مدارس حاشیه راه ها مهمترین وظایف اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان املش است.

به گزارش بسیج، شهرستان املش از شهرهای محروم استان گیلان است که در شرق این استان واقع شده و 469 و نیم کیلومتر مربع وسعت دارد که دو سوم مساحت آن کوهستانی است که فرسودگی تجهیزات راهداری باعث کندی روند خدمات برف روبی و بازگشایی مسیرهای ییلاقی این شهرستان در فصل سرد سال می شود.

ارسال نظرات