فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان گفت: صیانت فرهنگی و اقتصادی بهبود یافتگان از اعتیاد به مواد مخدر و خانواده‌های آن‌ها در دستور کار سپاه لرستان قرار دارد.
کد خبر: ۸۷۹۶۷۲۰
|
۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، سردار مرتضی کشکولی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان که در سالن جلسات فرماندهی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) برگزار شد ضمن گرامیداشت سالروز عملیات کربلای 4 اظهارداشت: عملیات کربلای 4 عملیات بزرگی بود که رزمندگان لشکر 57 لرستان درخشش بی‌نظیری در آن داشتند.

وی به پیروزی حلب در سوریه اشاره کردو افزود : آثار و نتایج این پیروزی سبب فروپاشی اتحاد غربی-عربی شد به طوری که آمریکا و ترکیه از صف ائتلاف بیرون آمدند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان درباره مبارزه با اعتیاد مواد مخدر تصریح کرد : مواد مخدر به عنوان یک بلای خانمان سوز در همه کشورهای جهان یک تعریف دارد و از آن به عنوان بیماری، آسیب اجتماعی، جرم یا بزهکاری یاد می‌شود اما در کشور ما به دلیل هدف استکبار ستیزی که وجود دارد بخشی از آن ترفند سیاسی است و گویا عمداً می‌خواهند جوان‌های ما را از مسیر خارج کنند.

وی گفت : دستگاه‌های مربوطه در این زمینه همه کار کرده‌اند اما برنامه‌ای برای بعد از پاکسازی جسمی و روحی این افراد وجود ندارد به طوری که حدود 36 زن معتاد پس از بازگشت از مرکز نگهداری برنامه‌ای برای بازگشت آنها وجود نداشت.

کشکولی با بیان اینکه سپاه استان صیانت فرهنگی و اقتصادی بهبود یافتگان از اعتیاد را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: سپاه استان حمایت‌های معیشتی، رفاهی و فرهنگی برای بهبود یافتگان از اعتیاد در دستور کار دارد که در این راستا علاوه بر پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی بر اشتغال‌زایی آنها نیز نظارت دارد.

وی تصریح کرد: متأسفانه در ادوار گذشته تاکنون در سطح کشور برای مبارزه با اعتیاد به مواد مخدر هم‌افزایی بین دولت و سپاه کم بوده است و نتواسته‌ایم از نظر ساختاری همه توان‌ها را در این جهت به کار ببریم.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان به حمایت معیشتی و فرهنگی مناطق آسیب پذیر استان تأکید داشت و افزود : سپاه استان برخی از ساکنان منطقه گل سفید خرم‌آباد قول مساعد داده است تا برای پرداخت وام قالی بافی و فراهم کردن بازار فروش آن‌ها اقدام کند.

وی با بیان اینکه سپاه استان فرآیند شناسایی معتادان و قاچاقچیان را دنبال می‌کند بیان کرد :برای بهبود افراد معتاد و کمک به معیشت خانواده قاچاقچیان (پرداخت تسهیلات) اعدامی سپاه استان آمادگی دارد و پای کار است.

 
انتهای خبر /ز
 

ارسال نظرات