در کمربندی شمالی ماشین آلات پخش و بازگشایی مسیر مستقر شده اند که با اعلام ستاد مدیریت عملیات زمستانی، اقدام به برف روبی و اقدامات لازم در سطح شهر می کنند.
کد خبر: ۸۷۹۶۷۳۴
|
۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون خدمات شهری شهرداری زنجان با توجه به آغاز فصل زمستان و بارش برف در سطح شهر از اهتمام شهرداری برای ارائه خدمات مورد نیاز شهروندان خبر داد و گفت: قبل از شروع زمستان اقدامات مورد نیاز برای مواجهه با فصل سرما و بارش برف در سطح شهر انجام می شود.

غلامحسن احمدی با بیان اینکه برای تسهیل تردد در محورهای اصلی و فرعی تدارکات لازم اندیشیده شده است، افزود: نمک و ماسه در محل های مورد نیاز توسط شهرداری ذخیره سازی و دپو شده است.

این مسئول نیازسنجی و اقدامات صورت گرفته در سطح شهر را یادآور شد و تاکید کرد: در شرایط فعلی نقاط مورد نیاز برای استقرار مخازن نمک و ماسه مشخص شده و در صورت نیاز از آن بهره برداری می شود.

وی ادامه داد: برنامه ریزی در خصوص نیازها و استقرار در فضاهای مختلف شهری بر حسب تجربه سال های گذشته و همچنین نیازسنجی صورت گرفته انجام می شود.

احمدی به اقدامات سال های گذشته اشاره کرد و گفت: در سال های گذشته اقدامات صورت گرفته نیازهای شهروندان را پاسخ داده و متناسب با این تجربه برای سال جاری برنامه ریزی شده است. امکانات در اخیتار نیز پاسخگوی نیازهای فعلی است.

معاون شهردار زنجان به اقدامات صورت گرفته برای آماده شدن مخلوط ماسه و نمک اشاره و خاطرنشان کرد: در کارگاه های شهرداری ترکیب ماسه و نمک انجام شده و بعد از آماده سازی در مخازن پیش بینی شده قرار داده می شود که همکاران و شهروندان در صورت نیاز از آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه این بسته های ماسه و نمک در اختیار مدارس و ادارات نیز قرار داده می شود، افزود: در سطح شهر برای فضاهایی که نیاز است پیش بینی شده و نیز قرار داده می شود. این بسته ها غالبا برای مکان های عمومی پیش بینی شده است.

احمدی اظهار داشت: در کمربندی شمالی ماشین آلات پخش و بازگشایی مسیر مستقر شده اند که شامل لودر و گریدر هستند. این تجهیزات به محض اعلام ستاد مدیریت عملیات زمستانی با هماهنگی لازم اقدام به برف روبی و اقدامات لازم در سطح شهر می کنند.

این مسئول از شهروندان خواست تا استفاده بهینه و درست از این بسته ها کنند چرا که از محل هزینه عمومی این بسته های ماسه و نمک تهیه می شوند.

وی همچنین تاکید کرد: این مخلوط ها در حیاط منازل روی سنگ فرش استفاده نشود چرا که حالت خوردگی ایجاد می کند. این مخلوط برای سطح آسفالت استفاده شود.

ارسال نظرات