همایش علمی پژوهشی کرامت انسانی در آموزه های رضوی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان برگزار می شود.
کد خبر: ۸۷۹۶۷۳۸
|
۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان،همایش کرامت انسانی در آموزه های رضوی از سری برنامه های پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(علیه السلام) است که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان برگزار می شود.

این همایش به مناسبت میلاد باسعادت حضرت علی بن موسی الرضا(علیه السلام)، حضرت معصومه(سلام الله علیها) و حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(علیه السلام) و همزمان با دهه کرامت برگزار می شود.

هدف از برگزاری این همایش اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت های پژوهشی مرتبط با سیره اهل بیت به ویژه حضرت امام رضا(علیه السلام) و گرامیداشت تولید کنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی و کمک به انتشار گسترده تر این عرصه معنوی عنوان شده است.

محورهای این همایش در بخش مطالعات نظری شامل١- مفهوم شناسی کرامت انسانی در فرهنگ رضوی(حدیثی، فقهی، کلامی و عرفانی) و ٢- بررسی تطبیق کرامت انسانی در فرهنگ رضوی و مکاتب بشری(اخلاقی، فلسفی، حقوقی، روان شناختی، جامعه شناختی و انسان شناختی و ...) و در بخش مطالعات کاربردی شامل ١- آثار کرامت انسانی در فرهنگ رضوی«زندگی فردی و زندگی اجتماعی»(روابط همسایگی، خانواده، مواجعه با ادیان دیگر و...) ٢- آسیب ها و چالش های فراروی تحقق کرامت انسانی در جهان معاصر و راهکارهای رفع آن با الهام از آموزه های رضوی اعلام شده است.

مهلت ارسال مقاله به این جشنواره اول تیر سال ٩٦ اعلام شده است که نتایج برگزیدگان(٢٠ تیر) و زمان برگزاری مراسم تجلیل از برگزیدگان (٤ مرداد) سال آینده اعلام شده است.

نشانی پستی دبیرخانه همایش کرامت انسانی در آموزه های رضوی، زنجان، میدان استقلال، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به شماره تلفن ٣٣٥٤٨٠٠٧-٠٢٤ عنوان شده است

ارسال نظرات