یا باید همراه آن‌ها باشید یا باید لودگی کنید یا کنار بمانید و مورد ظلم واقع شوید...
کد خبر: ۸۷۹۶۷۸۳
|
۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳

خبرگزاری بسیج - سرویس اخبار ویژه:

حسن نجفی (کارگردان فیلم شرفناز) به سایت خبری ایلنا گفت: جریان موجود اجازه ورود به حیطه‌ اکران عادلانه را به شما نمی‌دهد. یا باید همراه آن‌ها باشید یا باید لودگی کنید یا کنار بمانید و مورد ظلم واقع شوید.

این کارگردان با اشاره به این موضوع که چیزی که امروز وجود دارد اکران نیست بلکه تنها توجه به منافع گروهی‌ست که نامش اکران گذاشته شده؛ از رسانه‌ها خواست که نسبت به این موضوع بی‌تفاوت نباشند.

کارگردان مجموعه تلویزیونی عائله لر؛ افزود: امروز افراد مظلوم یا صاحب اندیشه به راحتی کنار گذاشته می‌شوند. آنها در سیستم خودشان؛ 4 سینما به نمایش شرفناز اختصاص دادند اما در عمل 3 سینما از این 4 سینما اصلا بلیتی نمی‌فروشند. سینمای چهارم نیز فقط یک تک سانس خود را به شرفناز اختصاص داده و با این وجود فیلم را در جدول فروش هم قرار داده‌اند.

وی با انتقاد از محتوای آثار پر فروش اسن روز‌های سینما به ایلنا گفت : این فیلم دربرابر فیلم‌هایی قرار گرفته که با سازو آواز و رقص‌های هندی، مخاطبان را به سمت سینما هدایت می‌کنند. اصلا معلوم نیست چه اتفاقی برای سینمای ایران افتاده است! البته جریانی که جهت‌دار باشد؛ عاقبتش همین می‌شود. شما فیلم دختر و پسری بساز یک مقدار رقص و آواز هم بگذار؛ دیگر خیالت راحت باشد.

کارگردان فیلم شرفناز ادامه داد: من تمایلی به نام بردن از فیلم خاصی ندارم ولی وقتی فیلم‌های روی پرده را می‌بینید، همه چیز دست‌تان می‌آید. یا باید آن طرف باشید یا لودگی کنید تا تحویل‌تان بگیرند. اگر بخواهید جدی کار کنید و فضای جدی را در کار را رعایت کنید؛ حتما مشکل دارید. خصوصا اینکه جهت‌دار هم باشد. یعنی اگر بخواهید درباره منافع ملت یا اعتقادات صحبت کنید مشکل اساسی خواهید داشت. البته رسانه همین است باید بجنگیم. ما مجبوریم پوست کلفت باشیم..

نجفی درباره اکران هنروتجربه نیز گفت: هنروتجربه هم برای خودش باندی درست کرده. شما مطمئن هستید من به سمت هنروتجربه نرفته‌ام؟! آن‌ها هم امپراطوری خودشان را دارند. خیلی راحت فیلم مرا پس زدند. دراصل اوضاع فرهنگ کاملا آشفته است و ما در حوزه فرهنگ صاحب نداریم.

لازم به ذکر است که گروه هنر و تجربه با اکران بسیاری از فیلم های توقیفی و مسئله دار که امکان نمایش گسترده را ندارند ، راه گریزی برای فیلم های توقیف شده است و با همین امکان مسئولان سازمان سینمایی دست به رفع توقیف بسیاری از فیلم‌های تابو شکن و سخیف زده اند! این گروه پیشتر نیز فیلم «خانه‌ی پدری» را اکران کرده بود، فیلمی که در ان مردان مسلمان و غیرتمند کشورمان را آدم کش و وحشی نشان داده بود!


ارسال نظرات