شهردار سنندج از اتمام عملیات احداث پروژه پارکینگ طبقاتی سنندج و بهره‎برداری از این پروژه در هفته جاری خبر داد.
کد خبر: ۸۷۹۶۸۰۵
|
۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، شهردار سنندج اظهار داشت : با توجه به بافت قدیمی و سنتی مر کز شهر و هندسه محدود خیابانها و کوچه های بازار عملاًمکان مناسبی برای پارک کردن وسایل نقلیه درهسته مرکزی شهر وجود نداشت.

 


دکتر منوچهر فخری بیان کرد : پارک خودروها در خیابانهای اصلی سطح شهر باعث بوجود آمودن گره های ترافیکی در مراکز شهر شده که این امر موجبات اتلاف زمان و همچنین منابع مالی برای شهروندان شده بود.

 


وی گفت : با هدف رفع مشکل ترافیک در هسته مرکزی سطح شهر عملیات احداث نخستین پارکینگ طبقاتی با لحاظ نمودن نوع دسترسی ، ارزش ملک و تاثیر آن بر کاهش و روانسازی ترافیک در سال 93 آغاز شد.

 


دکتر فخری تصریح کرد : در راستای اتمام پروژهای عمرانی نیمه تمام  در سالجاری تکمیل و بهره برداری از این پروژه در دستور کار این شهرداری قرار گرفت.

 


وی افزود : این پارکینگ در زمینی به مساحت 1900 متر مربع و زیر بنای کل 11400 متر مربع در شش طبقه احداث شده است.

 


دکتر فخری عنوان کرد : این پارکینگ شامل دو طبقه زیرزمین ، همکف و سه طبقه است که با سازه بتنی و سقف دال بتنی احداث شده است.

 


وی تاکید کرد : این پارکینگ مجهز به سیستم هوشمند جهت کنترل ورود و خروج پارک خودرو ، سیستم اعلان حریق و دوربین مدار بسته و همچنین مجهز به سیستم کارت محاسبه هزینه جهت مدیریت پرداخت است.

 


دکتر فخری از بهره برداری از نخستین پارکینگ طبقاتی در سنندج خبر داد و گفت : این پارکینگ که گنجایش 435 خودرو را دارد فردا با حضور مسولان استانی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

 


شهردار سنندج عنوان کرد : برای احداث این پارکینگ عملیاتی نظیر 12000 متر مکعب خاکبرداری ،750 تن آرماتور ،12500 متر مربع قالب بندی ، 3000 متر مربع نماسازی  با ترکیب سنگ و آجر و همچنین 800 متر طول نورپردازی انجام شده است.

 


دکتر منوچهر فخری همچنین گفت : برای تکمیل این پارکینگ عملیاتی دیگری نظیر 12000 متر مربع اپوکسی کف ، 15000 متر مربع کنتیکس سقف و بدنه ، 784 عدد اسپرینکلرها ،1500 متر مربع کانال تهویه هوا ،21 دستگاه اگزافون و دو دستگاه آسانور سور نیز نصب شده است.

 


وی هزینه احداث این پارکینگ را 95 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت : این مقدار هزینه از محل اعتبارات داخلی شهرداری تامین شده است.

 


دکتر فخری از تلاش شبانه روزی کارکنان خدوم وزحمتکش شهرداری در راستای  اتمام این پروژه نیمه تمام تقدیر وتشکر نمود و ابراز امیدواری نمود : با احداث این پارکینگ شاهد کاهش و روانسازی ترافیک در بخشی از محدوه سطح شهر باشیم.

 

ارسال نظرات