مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان اظهار کرد:از ۸۷ روحانی هرمزگان در زمان جنگ ۳۱ نفر به درجه رفیع شهادت نائل شدند و ۱۰ نفر هم جز جانباران این مرزو بوم هستند.
کد خبر: ۸۷۹۶۸۷۶
|
۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان؛حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا رستگار، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان در نشست خبری کنگره شهدای روحانی با بیان اینکه روحانیت به  گفته های خود عمل می کنند، اظهار کرد: روحانیت اصیل، روحانیتی است که هم پاسدار اسلام ناب محمدی باشد و هم در حوزه جنگ نیمه سخت،سخت و جنگ نرم حضور داشته باشد.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان  با اشاره به اینکه براساس مدارک مستند جامعه روحانیت ۱۱ برابر سایر اقشار، شهید  تقدیم انقلاب کرده است، اظهار کرد: روحانیت استان هرمزگان در میان سایر استان ها بی بدیل است چون باوجود اینکه در دوران هشت سال دفاع مقدس ۸۷ روحانی در این استان وجود داشت همه به اتفاق هم در جنگ تحمیلی شرکت کردند.
 رستگار تصریح کرد: از ۸۷ روحانی مبارز در دوران هشت سال دفاع مقدس ۳۱ نفر به درجه رفیع شهادت نائل شدند و ۱۰ نفر از آنها جانباز هستند و نشانگر این است که هرمزگان از نظر شهدای روحانی در میان سایر استانها نمونه است.

 وی با اشاره به برگزاری دومین کنگره شهدای روحانی در استان هرمزگان بیان کرد: سال گذشته این کنگره به میزبانی حوزه علمیه برگزار شد اما امسال این کنگره به میزبانی سپاه پاسداران و حوزه نمایندگی بسیج طلاب، هشتم دی ماه از ساعت ۸صبح در حسینیه عاشقانه ثارالله بندرعباس برگزار می شود البته قبل از برگزاری این کنگره سه یادواره شهدای روحانی در شهرستانهای بندرعباس، رودان و میناب برگزار شده است.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان با اشاره به برگزاری زمان برگزاری این کنگره افزود: برگزاری این کنگره با دو منابست یاد و خاطره عملیات های کربلای ۴ و ۵ و قرارگیری در آستانه روز حماسی ۹ دی همزمان است.

رستگارهدف از برگزاری این کنگره را یاد و خاطره شهدای روحانی دانست و گفت: روحانیت همواره در روزهای سخت انقلاب پیشتاز بوده و دلیل اثبات این مدعا هم شهدایی است که در این راستا تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

 وی با اشاره به فرارسیدن  نهم دی ماه اظهار کرد: ۹ دی یکی از روزهایی است که مردم  آب پاکی را بر روی دست کسانی که در کف خیابان فتنه را رقم زدنند، ریختند و امسال با توجه به اتفاقاتی که در کشور رخ داده است عده ای درصدد هستند ۹ دی کمرنگ شود که با حضور گسترده مردم این مراسم باشکوه تر برگزار می شود.
ارسال نظرات