امام جمعه نیرگفت: آزاد سازی حلب هیمنه تکفیری ها و حامیانش را در جهنم درهم شکست.
کد خبر: ۸۷۹۶۸۸۶
|
۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳

به کزارش خبرگزاری بسیج از نیر به نقل از نیریمیز، حجت الاسلام میکائیل مقدسی امام جمعه نیر در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: آزاد سازی حلب تنها یک اقدام نظامی نیست بلکه جنبه های سیاسی این پیروزی به مراتب بیشتر و مهمتر از پیروزی نظامی است.

وی گفت: حلب مهمترین جبهه تروریست های تکفیری بود که آنها و حامیانشان با خواری و در اوج تحقیر در هم شکسته شدند و در نهایت نیز باقی مانده آنان با التماس از معرکه خارج شدند.

خطیب نماز جمعه نیر افزود: با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام(ص) در خصوص حقوق فرزندان نسبت به والدین گفت: انتخاب نام نیک، تربیت آنها بر اساس آموزه های دینی و اسلامی و پس از رساندن به سن بلوغ شرعی و اجتماعی انتخاب همسری شایسته برای فرزند از زمره این حقوق است.

وی بیان کرد: با توجه به این حدیث، انتخاب نام نیک از نخستین حقوقی است که فرزندان بر والدین خود دارند که متاسفانه امروزه این حقوق از جانب والدین رعایت نمی شود بطوریکه انتخاب نام های غربی و غیر متعارف در جامعه از رواج بیشتری برخوردار است.

امام جمعه نیر ضمن انتقاد از کم رنگ شدن نام های اسلامی در جامعه، یادآور شد: در گذشته انتخاب اسامی برای فرزندان بر اساس معیار دین و نام‌های پیشوایان و بزرگان دینی بر روی نوزادان نوعی فخر محسوب می‌شد اما با گذشت زمان، والدین دیگر رغبتی برای انتخاب این نام ها از خود نشان نمی هد تا جایی که دیگر این نام ها را قدیمی و موجب عقب ماندگی می دانند.

مقدسی در مورد رواج نام های غربی و نامتعارف در جامعه آنرا تهدیدی جدی برای اجتماع دانست و گفت: والدین بایستی در انتخاب نام برای فرزندان خود دقت کنند و سعی داشته باشند که مانند گذشته از اسامی انبیاء (ع)، بزرگان دینی، مفاخر علمی و یا بزرگان عرصه جهاد و شهادت برای فرزندانشان استفاده کنند.

وی اظهارکرد: باید دست اندرکاران ثبت احوال کشور تدابیری بیاندیشند تا برای انتخاب نام وفامیل ملاکی تعیین شود وهرفردی نتواند به راحتی هرفامیلی و نامی که دلش خواست، انتخاب کند.

ارسال نظرات