عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی گفت:احتمالاً مغایرت برداشت یک‌ونیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی مورد تائید شورای محترم نگهبان قرار نگیرد.
کد خبر: ۸۷۹۶۹۵۴
|
۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، سیدناصر موسوی لارگانی عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به لایحه ۱٫۵ میلیارد دلاری دولت برای برداشت از صندوق توسعه ملی جهت اشتغال روستائیان، اظهار داشت: اصولاً اشتغال‌زایی امری مطلوب است و ما موظفیم برای اینکه روستاییان، روستاهایشان را ترک نکنند، اشتغال‌زایی کنیم.






وی اقتصاد روستایی را اقتصادی مولد برشمرد و افزود: اما برداشت یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی توسط دولت از یک سو خلاف اساسنامه این صندوق است و از سوی دیگر با سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری مغایرت دارد.




موسوی لارگانی تصریح کرد: اگر هم مصوب شود حتماً اجازه مقام معظم رهبری را باید داشته باشد. ما صندوق توسعه ملی را تأسیس کردیم تا نسل‌های آینده از نفتی که مصرف می‌کنیم هم سهمی داشته باشند. هر چند که در حال حاضر چیزی به عنوان ذخیره وجود ندارد و تماماً به پایان رسیده است.




عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس بیان داشت: در اساسنامه به‌صراحت آمده است که برداشت از صندوق توسعه ملی فقط برای بخش خصوصی و آن‌هم به‌صورت ارزی است تا تولید رونق گیرد و پول راکت نماند. تنها دو تا ده درصدی اجازه داریم در بخش صنعت و کشاورزی به ریال مصرف کنیم و غیرازاین، همه موارد به‌صورت ارزی و باید به بخش خصوصی داده شود. این در حالی است که بعضی مواقع دست‌درازی دولت‌ها را در این صندوق مشاهده می‌کنیم




موسوی لارگانی بابیان اینکه  ارز به درد روستایی‌ها نمی‌خورد باید پول به‌صورت ریال ارائه شود که امکان این مسئله نیز وجود ندارد، خاطرنشان کرد: بنابراین با توجه به مغایرت این موضوع با سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و خلاف بودن این موضوع با اساسنامه صندوق توسعه ملی فکر می‌کنم که شورای محترم نگهبان قطعاً چنین موردی را تأیید نخواهد کرد.
ارسال نظرات