خبرهای داغ:
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی قزوین:

9دی برگرفته از باورهای مردم بود

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی قزوین اذعان کرد: حماسه 9 دی نیز برگرفته از باورها و اعتقادات ما می‌باشد که توانست بار دیگر انقلاب را بیمه و تضمین کند.
کد خبر: ۸۷۹۷۰۱۹
|
۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹

حجت‌الاسلام علی نعمت‌اللهی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، پیرامون حماسه 9 دی اظهار کرد: حضور مردم و آرای آن‌ها رکن اصلی و اساسی انقلاب اسلامی است.

وی ضمن اشاره به نظرات اندیشمندان در خصوص قدرت تصریح کرد: قدرت به دو قسم سیاسی و اجتماعی قابل تفکیک است که قسمت سیاسی آن را حاکمیت و قسمت اجتماعی آن را مردم، رهبری و باورها و اعتقادات آن‌ها تشکیل می‌دهد.

این مسئول مطرح کرد: انقلاب اسلامی ما برآمده از قدرت مردمی است و باورهای ما همان باور شیعی و پیروزی خون بر شمشیر که همان باور عاشورایی و حسینی است، می‌باشد.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی قزوین ادامه داد: روحانیون به طور عام و رهبری به طور خاص در تقویت باورهای حسینی و پیوند عمیق باورها و مردم نقش دارند و لذا امام(ره) در سخنان خود فرموده‌اند که ما هرچه داریم از محرم و صفر است.

نعمت‌اللهی با بیان جمله هر چیزی که سبب به وجود آمدن و خلق یک شی‌ء شود در بقا و ادامه آن نیز موثر خواهد بود، خاطرنشان کرد: همانطور که مردم در ایجاد انقلاب اسلامی نقش بسیار گسترده‌ای را داشته‌اند در نگهداری و ادامه آن‌ نیز نقش بی بدیلی خواهند داشت.

وی افزود: مردم عامل اصلی تشکیل انقلاب اسلامی بودند لذا برای نگهداری آن‌ هم در دوران دفاع مقدس و هم در حماسه 9 دی و در بسیاری از موارد دیگر به صورت خودجوش حضور داشته اند.

این مسئول انگیزه را علت اصلی موفقیت دانسته و تبیین کرد: وجود باور حسینی انگیزه معنوی و اعتقادی عظیمی را در افراد ایجاد کرد که سبب موفقیت ‌هایی بزرگ شد.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی قزوین تشریح کرد: دشمن فکر می‌کرد که با رفتارهای نابخردانه خود می‌تواند نسبت به باورهای عاشورایی خدشه وارد کند حال آن که مقام معظم رهبری و مردم همواره آگاه همیشه در صحنه حضور دارند و پا گذاشتن روی باورها سبب حضور خودجوش مردم می‌شود.

نعمت‌‌اللهی ولایت فقیه را استمرا دهنده خط انبیا عنوان کرد و گفت: نگاه ما به رهبری تنها نگاه سیاسی نیست بلکه رهبری جزء باورهای اصلی و اعتقادی ما است.

وی در خاتمه متذکر شد: حماسه 9 دی نیز برگرفته از باورها و اعتقادات ما می‌باشد که توانست بار دیگر انقلاب را بیمه و تضمین کند.

1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار