طاهری؛ مداح اهل بیت (ع) با اشاره به معنویت مساجد دارای معماری سنتی و قدیمی، گفت: نوسازی مساجد نباید معنویت آن‌ها را تحت‌الشعاع قرار دهد.
کد خبر: ۸۷۹۷۰۴۹
|
۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸
به گزارش سرویس بسیج مساجد و محلات خبرگزاری بسیج، مرتضی طاهری مداح اهل بیت (ع) گفت: مساجد، محرک اصلی انقلاب اسلامی ایران بودند و فعالیت حوزه علمیه و دانشگاه نیز وابسته به این خانه‌های خدا بود.

وی با اشاره نقش مساجد در نگهداری انقلاب اسلامی ایران و دفاع مقدس، افزود: امام خمینی، مسجد را سنگر نامیدند زیرا آن هدف توطئه‌های دشمنان برای تضعیف دین‌داری مردم است.

این مداح اهل بیت (ع)، مساجد را پیشرو و خط مقدم در دین‌داری و حمایت از دین دانست و خاطرنشان کرد: باید سنگر مساجد و نورانیت آن ها حفظ شوند.

طاهری اضافه کرد: چند سال پیش با ورود به کلیسایی در یکی از کشورهای اروپایی، تحت تاثیر فضای معنوی آن قرار گرفتم، علت را که پرسیدم، گفتند «نزدیک به ۸۰۰ سال در اینجا، خدا عبادت شده است» این معنویت، اثر خود را بر باورهای مردم می‌گذارد.

وی با اشاره به معنویت مساجد دارای معماری سنتی و قدیمی و شرکت گسترده مردم برای اقامه نماز شب در این مساجد در گذشته، گفت: نوسازی مساجد نباید این معنویت را تحت‌الشعاع قرار دهد.

این مداح اهل بیت (ع) در پایان گفت: مردم برای عزت، اصلاح اقتصادی جامعه، حفظ انقلاب و کسب سعادت دنیا و آخرت، باید مساجد را حفظ کنند.

 



ارسال نظرات