معاون جهاد‌کشاورزی استان لرستان:

۴۳ میلیارد تومان برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی لرستان اختصاص یافت‌

معاون جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: ۴۳ میلیارد تومان امسال برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی استان لرستان اختصاص یافته است.
کد خبر: ۸۷۹۷۰۹۷
|
۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶

به گزارش "خبرگزاری بسیج ازلرستان "حسین پیرحیاتی با اشاره به وجود 800 هزار هکتار اراضی زراعی و حدود 50 هزار هکتار اراضی باغی در لرستان اظهار داشت: امسال حدود 43میلیارد تومان برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی استان ردیف اعتباری تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه تاکنون 40 درصد از 43 میلیارد تومان جذب شده است، افزود: برای متقاضیانی که به بانک معرفی شده‌اند اعتباری بیش از50 میلیارد تومان نیاز است از طرفی درصورت جذب 43 میلیارد تومان، باز اعتبار شناور درکشور وجود دارد که با تأمین اعتبار به متقاضیان خرید ماشین آلات کشاورزی پرداخت می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: در سه سال گذشته ردیف اعتباری برای حدود 18 هزار دستگاه تراکتور و حدود 155 دستگاه کمباین در استان تأمین شد که خود سبب خدمات ویژه‌ای در راستای افزایش تولید و کاهش هزینه‌ها شد.

وی در رابطه با پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون به کشاورزان بیان کرد: 20 درصد آورده نقدی متقاضیان است و 80 درصد نیز از طریق تسهیلات بانکی با بهره 15 درصدد در نظر گرفته شده است.

پیرحیاتی گفت: باتوجه به اهمیت بهره‌وری که خود یک مسئله جدید در زمینه ورود مکانیزاسیون است جهت افزایش بهره‌وری وکاهش هزینه‌ها در تولید محصولات کشاورزی دربخش زراعی و باغبانی به دنبال توسعه مکانیزاسیون و بروزرسانی هستیم.

 
انتهای خبر/ز
ارسال نظرات