شیخی گفت: دولت سعی دارد تا چهره اش در میان مردم، محبوب جلوه دهد به همین دلیل آمارهای امید بخش و راضی کننده ای به مردم انتقال داده می شود.
کد خبر: ۸۷۹۷۱۴۹
|
۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱

عبدالمجید شیخی کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، درباره شاخص های تاثیر گذار بر رشد 7.4 درصدی اقتصاد اظهار داشت: بخش عمده رشد اقتصادی کشور، به فروش نفت برمی گردد. طی چند سال گذشته ایران نه با رشد بلکه با جهش فروش نفت مواجه شد.

وی افزود: از دیگر مواردی که بر رشد اقتصادی کشور تاثیر گذار بود صادرات محصولات کشاورزی بود. به لطف خدا، باران های آسمانی سال گذشته باعث شد تا محصولات کشاورزی پر بار تر از سال های گذشته شود که در نتیجه صادرات ایران در زمینه کشاورزی افزایش یافت.

این کارشناس اقتصادی در تبیین هدف دولت از اعلام آمارهایی چون رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال گفت: دولت سعی دارد تا چهره اش در میان مردم، محبوب جلوه دهد به همین دلیل آمارهای امید بخش و راضی کننده ای به مردم انتقال داده می شود. چهره اقتصاد ایران زشت شده است و باید فکر اساسی روی آن انجام شود و با اعلام آمار های آرامش بخش زیبا نمی شود.

شیخی عنوان کرد: دولت اگر شهامت دارد، از رکود عمیق و افزایش بیکاری در جامعه صحبت کند. همه صحبت کردن و تعریف و تمجید را بلد هستند و برای اقتصاد کشور باید تلاش شود.

ارسال نظرات