معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور:

زنجانی ها 7 برابر سرمایه گذاری صنعتی خود را در خرید زمین و ملک صرف کرده اند

زنجانی ها 7 برابر سرمایه گذاری صنعتی خود را در خرید زمین و ملک صرف نموده اند و اکنون در مواجهه با وضعیت نامناسب خرید و فروش مِلک، این افراد با مشکلی جدی روبه رو شده اند.
کد خبر: ۸۷۹۷۱۶۶
|
۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با حضور در دفتر روزنامه همشهری استان زنجان با اشاره به سرمایه گذاری اندک مردم استان زنجان در حوزه صنعت استان، گفت: طی سال‌های اخیر 3هزار میلیارد تومان در صنعت استان سرمایه گذاری شده است که از این میزان زنجانی‌ها تنها هزار میلیارد تومان در سرمایه‌گذاری سهم داشتند و دو سوم باقیمانده توسط افراد غیربومی در استان سرمایه گذاری شده است.

جمشید انصاری با اشاره به اینکه مردم زنجان بیش از 7 هزار میلیارد تومان از سرمایه خود را در بخش خرید "زمین"حبس کرده‌اند، افزود: مردم زنجان بیش از 7 هزار میلیارد تومان از سرمایه خود را برای خرید زمین‌های مسکونی، تجاری یا حتی باغ شهر هزینه کرده‌ و با این اقدام به نوعی دارایی های خود را حبس کرده اند.

وی با بیان این مطلب که تنها یک سوم از مجموع سرمایه گذاری صنعتی استان توسط زنجانی‌ها و دو سوم دیگر توسط افراد غیربومی انجام شده است، یادآور شد: زنجانی ها 7 برابر سرمایه گذاری صنعتی خود را در خرید زمین و ملک صرف نموده اند و اکنون در مواجهه با وضعیت نامناسب خرید و فروش مِلک، این افراد با مشکلی جدی روبه رو شده اند.

انصاری با ابراز تاسف از افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه خرید و فروش زمین در استان زنجان افزود: بیش از 2 برابر مبالغی که می‌توانست در صنعت و تولید قرار گرفته و موجب توسعه استان شود، خرج خرید زمین و ملک شده است.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: ترویج "فرهنگ توسعه" در استان زنجان پیش‌نیاز اساسی در توسعه استان به شمار می‌رود.

وی میزان سرمایه گذاری صنعتی زنجان که طی 3 سال گذشته مورد بهره‌برداری قرار گرفته، 2550 میلیارد تومان عنوان نمود و اظهار داشت: این میزان در پایان مدت 3 سال به 5700 میلیارد تومان رسیده و موجب ارتقاء رتبه صنعتی استان در کشور شده که با 5 پله صعود از رتبه 18 کشور به رتبه 13 ارتقاء یافته است.

انصاری ادامه داد: مساله قابل توجه این است که بخش عمده‌ای از این سرمایه گذاری توسط افراد غیربومی در استان زنجان شکل گرفته و سرمایه گذاران زنجانی فعالیت چشمگیری در این حوزه نداشته اند و در واقع زنجانی‌ها در این عرصه کنار مانده اند و یا در استان‌های دیگر فعالیت می کنند.

استاندار سابق زنجان در ادامه طی بازدید از هیئت تحریریه روزنامه همشهری زنجان به مسائل و مشکلات مطبوعات محلی در استان نیز پرداخت و با اشاره به ابلاغ آیین‌نامه جدید مطبوعات توسط دولت گفت: دولت یازدهم در صدد حل مشکلات اساسی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران است.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: عزم دولت تدبیر و امید بر این است تا با ابلاغ آئین نامه جدید، ساماندهی بهتری در فعالیت رسانه‌های مکتوب و به ویژه نویسندگان مطبوعات در کشور انجام گیرد، چرا که متأسفانه در دیدگاه عموم مردم، خبرنگاری شغل محسوب نمی شود و این امر مشکلات عدیده ای در زمینه فعالیت خبرنگاران به وجود آورده است.

انصاری در سخنان خود بر ضرورت انعکاس صحیح اخبار دولت و دستگاه‌های اجرایی در رسانه‌ها و برخورد مناسب مدیران با خبرنگاران تاکید نمود و گفت: هرچند مدیران و ادارات دولتی منشا بسیاری از تولیدات خبری در استان‌ها هستند، اما برخی نگاه درستی به این موضوع ندارند و معتقدند مسائل درون سازمانی و اقدامات نباید از آن دستگاه خارج شود.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور افزود: همواره تلاش کرده ام تا اخبار دولت در رسانه‌ها انعکاس پیدا کند، حتی اگر این اخبار برای ما مثبت نبوده باشد. با این حال بعضا در انعکاس مطالب اشتباهاتي نیز صورت می‌گیرد که این اشتباهات را نیز گوشزد کرده‌ام.

وی با اشاره به نقش مهم مطبوعات محلی در آگاه‌سازی عمومی و شناسایی و رفع موضوعات استان، خاطرنشان کرد: نقشی که یک روزنامه و حتی شخص خبرنگار در اینگونه موضوعات می‌تواند ایفا کند ممکن است حتی از سوی یک نماینده مجلس نیز امکان پذیر نباشد.

انصاری یادآور شد: روزنامه‌نگاران و خبرنگاران بدون این‌ که مسئولیتی در پاسخگویی به مردم داشته باشند، می‌توانند با فراغ بال و تشخیص مناسب‌تری مسائل مهم استان و کشور را بیان نمایند.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با تاکید بر جایگاه ویژه مطبوعات حتی در تعیین مسیر کشور، از مطبوعات بعنوان رکن چهارم دموكراسي یاد کرد و گفت: معتقدم نشریات محلی نسبت به نشریات سراسری بهتر و مناسب‌تر می‌توانند به بیان مسائل مختلف بپردازند و آنچنان دارای جایگاه ویژه‌ای هستند که می‌تواند برای کشور مسیر مشخص کنند.

ارسال نظرات