در صورت استفاده از ظرفیت دو سد تالوار و گلابر، آب شرب مورد نیاز شهرستان بدون برداشت از منابع زیرزمینی تامین خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۹۷۱۷۳
|
۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، فرماندار شهرستان خدابنده در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان خدابنده، گفت: در حدود 4 هزار هکتار از میزان 7500 هکتار اراضی کشاورزی پیش بینی شده شهرستان خدابنده كه بيشتر از 50 درصد اراضي را شامل مي شود، طرح آبیاری نوین تحت فشار در دولت تدبير و اميد اجرا شده است.

باب اله فتحی با تاکید بر ضرورت تکمیل طرح آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی شهرستان خدابنده به منظور حفاظت از منابع آب، افزود: با توجه به اینکه خدابنده اولین شهرستانی است که از سوی وزارت جهاد کشاورزی به عنوان پایلوت طرح "تغییر و اصلاح الگوی کشت" انتخاب شده است، لذا تسریع در اجرای آبیاری تحت فشار اراضی شهرستان در اولویت قرار دارد.

وی به موضوع اجرای آبیاری نوین و تحت فشار اراضی کشاورزی و مباحث مربوط به صرفه جویی در مصرف آب اشاره نمود و اظهار داشت: شهرستان خدابنده قبل از ابلاغ دستورالعمل طرح احیاء و تعادل بخشی در مباحث حفاظت و صیانت از منابع آب پیش قدم بوده و در حد توان اقدامات لازم را انجام داده است.

فرماندار شهرستان خدابنده همچنین اظهار داشت: در سفر معاون ریاست جمهوری تاکید بر آبیاری تحت فشار در اراضی آبخور اولیه و بدون توسعه اراضی بوده است، بطوری که صرفا اراضی اولیه با افزایش راندمان و بازدهی آبیاری شوند که این امر بایستی با نظارت دقیق و کامل صورت گیرد تا لطمه ای به منابع زیرزمینی وارد نشود.

فتحی در پایان سخنان خود به تامین آب شرب شهرها و روستاهای شهرستان از محل دو سد "تالوار" و "گلابر" اشاره نمود و گفت: در صورت استفاده از ظرفیت این سدها، آب شرب مورد نیاز شهرستان بدون برداشت از منابع زیرزمینی تامین خواهد شد.

ارسال نظرات