آیت الله تسخیری در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد
مشاور مقام معظم رهبری در حوزه جهان اسلام گفت: این اهتمام، دلیل تاکید همه ادیان مخصوصاً دین حضرت مسیح (ع) بر وحدت است. ما معتقدیم که اصل رسالت الهی یکی است.
کد خبر: ۸۷۹۷۲۶۶
|
۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰

آیت الله محمد علی تسخیری رئیس سابق مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و مشاور مقام معظم رهبری در حوزه جهان اسلام در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به جایگاه حضرت عیسی (علیه السلام) در تعالیم اسلام و ظهور اظهار داشت: یکی از عقاید مسلم اسلام، ایمان به همه انبیاء الهی علی الخصوص پیامبران اولوالعزم و رسولان الهی است.

وی ادامه داد: بنابراین اهتمام خاصی به این پیامبران مخصوصاً نسبت به حضرت مسیح (علیه السلام) وجود دارد؛ در بسیاری از روایات ما از حضرت عیسی(ع) تعبیر شده و نقل های اخلاقی بسیار زیادی از ایشان داریم.

آیت الله تسخیری با اشاره به کتاب تحف العقول که در آن فضائل اخلاقی حضرت عیسی (علیه السلام) ذکر شده است، عنوان کرد: در فصل های آخر کتاب تحف العقول فضائل اخلاقی حضرت مسیح (ع) بیان شده است؛ بخشی از این کتاب در رابطه با مناجات حضرت عیسی(علیه السلام) با پروردگار خود و بخشی دیگر در رابطه با مواعظ ایشان به حواریون است.

رئیس سابق مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطر نشان کرد: این اهتمام، دلیل تاکید همه ادیان مخصوصاً دین حضرت مسیح (ع) بر وحدت است. ما معتقدیم که اصل رسالت الهی یکی است و اختلافاتی که به وجود می آید به تناسب زمان ها است اما اصل برای همه ادیان یکی است و امیدواریم بتوانیم با گفتگوی سازنده با پیروان حضرت هم خدمتی به بشریت داشته باشیم و هم اگر درگیری میان مسیحیان و مسلمانان وجود دارد را از بین ببریم.


ارسال نظرات