نماینده سابق مجلس در گفتگو با «بسیج»:

خسارت اقتصادی فتنه 88 بیش از چند هزار میلیارد دلار بود

محمد اسماعیل‌نیا گفت: میلیاردهادلار سرمایه کشورمان را خرج فتنه انگیزی کرده و براحتی سرمایه کشورمان را نابود کردند! حال به جای اینکه از مردم عذر خواهی کنند با کمال پررویی هنوز هم از نظام طلبکار هستند؟!
کد خبر: ۸۷۹۷۲۸۳
|
۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳
محمد اسماعیل‌نیا نماینده سابق مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت : برآورد خسارت اقتصادی از فتنه 88 بیش از چند هزار میلیارد دلار بوده است ولی با این وجود باور دنیا هم تغییر کرد و برای افکار جهانی ثابت شد که حتی با از دست دادن سرمایه اقتصادی از نظام، نمی‌توان با مردم علیه انقلاب مبارزه کرد.

نماینده سابق مجلس بیان داشت: متاسفانه چند نفر فتنه گر سرمایه زیادی از کشورمان را به یغما بردند و از جمله خسارات اقتصادی بارز این بود که تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی چند جانبه و یکجانبه علیه کشورمان تقویت شد.

وی تصریح کرد: مسوولان باید بدانند که خلق و خوی استکباری دشمنان را از یاد نبرند که همچون گرگ صفتان عمل می‌کنند از اینرو باید در برابر مواضع مختلف ‌شان، رفتاری قدرتمندانه داشته تا جرات دخالت در امور مختلف کشورمان را نداشته باشند. مسوولان در برابر مذاکرات مختلف اقتصادی نباید نگاهی سطحی نگر و وابسته داشته باشند.

اسماعیل نیا خاطر نشان کرد: در فتنه 88  سرمایه بزرگ اقتصادی کشورمان را از دست دادیم و مسوولان نباید نگاه منفعلانه داشته باشند از اینرو در مذاکرات تجاری خارجی  با قدرت بیشتری حضور پیدا کنیم مذاکره کنندگان با قدرت از انقلاب دفاع می‌کردند شاهد تحریم های اقتصادی که پس از فتنه 88 ایجاد شده نبودیم.

وی گفت: مسوولان نباید اجازه دهند رخنه اقتصادی کشورمان را با مدیریت ضعیف پر کنند و نباید نگاه بیرونی به خارجی‌ها برای رشد اقتصادی داشته باشند، باید اعتقاد بر خودباوری اقتصادی بر پایه اقتصاد مقاومتی شکل بگیرد و باور کنیم که وحدت و اتحاد در کشورمان شکست‌ناپذیر است.

اسماعیل نیا بیان داشت:  مدیرانی که غرق در خودکامگی هستند تصمیم گیری‌های مدیریتی عقلانی انجام نمی‌دهند؛ مدیران خودکامه در فتنه 88  تاوان سنگینی از سرمایه کشورمان را برای اهداف شخصی خود گرفتند از اینرو نظام و مردم سرمایه‌های اقتصادی گرانبهایی را از دست دادند. 

نماینده سابق مجلس با اشاره به اینکه بدهکاران اقتصادی در فتنه 88 خود را طلبکاران نظام می‌دانند افزود: سرکردگان فتنه 88 به قدری گستاخ و پررو هستند که خود را  طلبکار  نظام می‌دانند لذا اگر برخی از این افراد را چندین بار هم محاکمه شوند کم است.

وی در خاتمه تصریح کرد:  با توجه به اینکه سرمایه و مبالغ فراوانی را در فتنه سال 88 از دست دادیم و اگر فتنه گران وارد چنین میدان جنگ افروزی نمی‌شدند در واقع شاهد بودیم که سرعت رشد اقتصادی کشورمان چند برابر شود .  باید از آقایان فتنه گر 88 که آگاهی کامل از میزان خسارت اقتصادی دارند سوال پرسیده شود که به چه میزان به کشورمان خسارت وارد کرده‌اید؟چه میزان از سرمایه‌های اقتصادی مملکت را هزینه کردید؟ میلیاردهادلار سرمایه کشورمان را خرج هزینه فتنه کردید که براحتی سرمایه کشورمان را نابود کردید! به جای اینکه فتنه گران از مردم و نظام عذر خواهی کنند و به جای اینکه سرشان را به نشان شرمساری پایین بیندازند با کمال پررویی هنوز هم از نظام طلبکار هستند؟!

ارسال نظرات