آیت‌الله حسینی همدانی گفت: حلقه‌های صالحین باید تلاش‌های خود را بر پایه فعالیت‌های اعتقادی و زیربنایی در مجموعه‌ی نیروها استوار کنند تا حتی اگر فردی مدتی کوتاه در این فضا بود، از نتایج آن بهره‌مند شود.
کد خبر: ۸۷۹۷۳۰۰
|
۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در جمع سرمربیان خواهر شجره‌های صالحین فرهنگیان استان البرز که به همت سازمان بسیج فرهنگیان استان البرز بیان داشت: حلقه‌های صالحین باید تلاش‌های خود را بر پایه فعالیت‌های اعتقادی و زیربنایی در مجموعه‌ی نیروها استوار کنند تا حتی اگر فردی مدتی کوتاه در این فضا بود، از نتایج آن بهره‌مند شود.

تلاش برای پیشرفت کشور، از مصادیق اصلی جهاد در عصر کنونی است

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی با اشاره به دیدارهای اخیر رهبری با اقشار مختلف مردم، اظهار داشت: ایشان در این دیدارها از جهاد و مجاهد نام بردند و اشاره داشتند که در آیات قرآن واژه مجاهده آمده است؛ جهاد شقوقی دارد که یکی از آن‌ها قتال است و همیشه جهاد معنای قتال نمی‌دهد.

امام جمعه کرج عنوان کرد: کشور عقب‌ماندگی، زیاد دارد و باید تلاش‌های مضاعفی برای جبران این مسائل صورت بگیرد.

آیت‌الله حسینی همدانی تصریح کرد: مشاهده می‌کنید که با وجود امکانات بازدارنده و دفاعی موجود در کشور، که هم برای پیشرفت‌های مادی و هم معنوی ما مهم بود، با عدم اهتمام به تبعیت از ولی جامعه که جزو دستورات صریح دینی است، چه خسارات بزرگی به کشور وارد شد.

وی گفت: در وقایع گذشته، جدای از وقتی‌که گرفته شد و سرمایه عظیمی که از بین رفت، عوامل قدرت و بازدارندگی هم از ما گرفته شد.

امام‌جمعه کرج افزود: البته ایران به فضل پروردگار، قابلیت‌هایی دارد که به‌سرعت خود را بازیابی می‌کند، اما از بین رفتن فرصت‌ها چیزی نیست که بشود از آن چشم پوشید که امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) نیز فرمودند که "اضاعه الفرصه الغصه”.

وی تصریح کرد: جالب اینجاست که عده‌ای که جزو دست‌اندرکاران توافق موسوم به برجام بودند، آن را شکست‌خورده می‌دانند و در این فضا دیگری برمی‌خیزد و از ثمرات برجام می‌گوید.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به طراحی دشمنان برای تخریب و آسیب، بیان داشت: متأسفانه در مقابل این جدیت در دشمنی، اهتمامی در مسئولین و مجریان داخلی دیده نمی‌شود.

وی گفت: شما قشری هستید که با بدنه‌ی فرهنگی که جزو اقشار خاص و پرمخاطب اجتماع است، سروکار دارید، باید بدانید که چه چیزی در مجموعه‌ی دانش آموزان و خانواده‌ها موردنیاز است و آن را گسترش دهید.

آیت‌الله حسینی همدانی عنوان کرد: ممکن است ما در زمینه‌ای خاص کارکنیم و بخش‌های دیگر را از یاد ببریم که بعداً تأثیرات خود را نشان خواهد داد و این مسئله‌ی مهمی است که نباید مورد غفلت واقع شوند.

وی گفت: باید در کنار کمیت کارها، به کیفیت نیز توجه ویژه داشت؛ اگر جمعیت حلقات شما بالا باشد ولی تعداد نفراتی که بتوانند به شکل قوی در مسائل ورود کنند پایین باشد، این مسئله پسندیده نیست.

آیت‌الله حسینی همدانی ادامه داد: صالحین باید روی مطالبات رهبری کاملاً عمیق گشته و بتوانند آن‌ها را برای دیگران به‌خوبی تفهیم و تبیین کنند که گستره‌ی وسیعی از مسائل مختلف مانند اقتصاد مقاومتی در اقشار مختلف تا مبانی شادی در اسلام را شامل می‌شود.

وی در پایان خازطر نشان کرد: بر اساس قرآن کریم شخص مؤمن ممکن است اهل عمل صالح دائمی نباشد، ولی اینکه شخصی "من الصالحین” باشد، یعنی گوهر وجودی و ذات او صالح شده است و جز عمل صالح انجام نمی‌دهد که مرتبه‌ای بالاتر از مرتبه‌ی "مؤمنون” است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها