خبرهای داغ:
رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه گفت: ۱۲۰ باند انواع سرقت از ابتدای امسال تاکنون در استان کرمانشاه شناسایی و دستگیر شده است.
کد خبر: ۸۷۹۷۴۱۲
|
۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، سرهنگ محمدرضا امیری صبح امروز در نشست خبری که در پلیس آگاهی استان برگزار شد، با اشاره به اینکه امسال کشف سرقت 14 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است، اظهار داشت: در طول 9 ماهه امسال در مجموع جرائم سرقت 8 درصد و در حوزه جرائم سرقت 10 درصد کاهش یافته است.

رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه با بیان اینکه عملکرد پلیس آگاهی استان امسال 40 درصد افزایش داشته است، عنوان کرد: در حوزه جرائم اقتصادی از چند سال گذشته ستادی با عنوان مبارزه با مفاسد اقتصادی راه‌اندازی و در حوزه زمین‌خواری 27 فقره پرونده به ارزش ریالی 15 میلیارد ریال با کمک سایر دستگاه‌ها در این اداره رسیدگی شده است.

امیری با اشاره به اینکه در زمینه تسهیلات غیرمجاز بانکی دو مورد پرونده با 98 میلیارد ریال ارزش رسیدگی شده است، گفت: در زمینه رشوه دو فقره پرونده با ارزش 212 میلیون ریال، اختلاس هفت فقره به ارزش 77 میلیون ریال، فرار مالیاتی به ارزش 455 میلیون ریال، اخلال در نظام اقتصادی پنج پرونده با ارزش 334 میلیارد ریال و پولشویی چهار فقره پرونده با ارزش 152 میلیارد ریال در استان رسیدگی شده و  186 متهم در این رابطه دستگیر شده است.

وی با بیان اینکه در طول 9 ماهه امسال 120 باند انواع سرقت در استان شناسایی و دستگیر شده است، عنوان کرد: از این تعداد 36 باند سرقت منزل، پنج باند سرقت مغازه، پنج باند سرقت به عنف، 23 باند سرقت داخل خودرو، 13 باند کیف‌قاپی، پنج باند سرقت سیم و تجهیزات مخابراتی، پنج باند سرقت احشام، 6 باند سرقت خودرو و 32 باند نیز در حوزه قاچاق بوده است. 

امیری با اشاره به اینکه در مجموع از این باندها 1105 فقره انواع جرم کشف و250 نفر از اعضای باندها دستگیر شدند، گفت: در حوزه جرائم خشن و سرقت به عنف 53 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان کاهش یافته است و در طول 9 ماهه امسال در حوزه سرقت 4806 نفر سارق و مالخر دستگیر شده‌اند.

وی با اشاره به اجرای دو نوع طرح مقابله‌ای به صورت سراسری و طرح استانی با توجه به شیوع جرم، بیان کرد: از ابتدای امسال در مجموع 61 طرح مقابله با انواع جرائم اعم از پاکسازی و طرح‌های دستگیری به مدت 200 روز اجرا و در این راستا 1000 مورد انواع جرم کشف و 340 نفر دستگیر شده‌اند.

امیری با اشاره به اینکه در زمینه کالای قاچاق با وجود اینکه وضعیت کنترل و نظارت بر مرزها مرزها مناسب است به دلیل تقاضا ورود از استانهای غرب و شمال غرب به استان کرمانشاه وجود دارد، افزود: در 9 ماهه امسال 227 هزار قلم انواع کالای قاچاق به ارزش ریالی 340 میلیارد ریال و 200 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته کشف و 190 نفر دستگیر شده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه از افزایش 24 درصدی کشفیات کلاهبرداری در استان کرمانشاه در طول 9 ماهه امسال خبر داد و گفت: عمده کلاهبرداری‌ها توسط زندانیان محکوم به قصاص انجام می‌شود و چنانچه هزینه ارتکاب جرم افزایش یابد به طور قطع بر وقوع جرم نیز تأثیرگذار است.

وی لوازم خانگی، پوشاک، لوازم آرایشی و سیگار و بخشی از کالاهای ممنوعه را عمده‌ترین کالاهای قاچاق در استان عنوان و بیان کرد: کرمانشاه جز هشت کلان شهر است و در استان نخستین پایگاه در جاده قدیم راه‌اندازی و اقدامات خوبی در زمینه پیشگیری و کشف سرقت با جرائم انجام شد و دومین پایگاه نیز در سعدی راه‌اندازی شده و تاکنون رضایت مردمی را به دنبال داشته است.

امیری با بیان اینکه مشارکت، احساس مسئولیت و توجه مردم به هشدارها در کاهش جرائم بسیار مؤثر است، اظهار کرد: علاوه بر قرارگاه مقابله با سرقت، قرارگاه نوروزی از اوایل اسفند ماه در استان را‌ه‌اندازی می‌شود و به کارگیری عوامل ستادی و عوامل و مخبرین همکار پلیس و افزایش گشتها از دیگر برنامه‌ها برای ایام نوروز است.

ارسال نظرات