خبرهای داغ:
عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه:

وعده‌های دولت در سفر به کرمانشاه محقق نشده است

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: بودجه سال آینده نشان داد که سازمان برنامه و بودجه کشور کارایی ندارد زیرا استان کمتر برخورداری همچون کرمانشاه کمترین میزان رشد بودجه را دارد.
کد خبر: ۸۷۹۷۴۱۳
|
۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۳

فرهاد تجری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، اظهار داشت: بیشترین رشد اعتبارات استانی در لایحه بودجه سال آینده مربوط به استانهای برخورداری همچون قزوین و خراسان شمالی است ولی استان کرمانشاه با داشتن بیشترین آمار بیکاری در سطح کشور کمترین میزان رشد را با 11 درصد دارد.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با بیان اینکه با وجود سفر رئیس‌جمهور به کرمانشاه تاکنون هیچ یک از وعده‌های دولت برای رفع مشکلات استان محقق نشده است بیان کرد: هیئت دولت و شخص رئیس‌جمهور در نشستها و جلساتی که با مسئولان استان کرمانشاه داشته‌اند قول افزایش بودجه این منطقه را داده‌اند که این قول محقق نشده است.

نماینده سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب در مجلس با بیان اینکه دولت به جای کمک به رفع مشکلات کرمانشاه و افزایش اعتبارات عمرانی، این اعتبارات را در برخی قسمتها کاهش داده است گفت: دولت نه تنها به برطرف شدن مشکلات استان کرمانشاه کمکی نکرده بلکه امروز استان کرمانشاه با کمترین افزایش اعتبار در لایحه بودجه سال آینده روبرو است.

تجری از افزایش منابع درآمد دولت به‌جای افزایش اعتبارات عمرانی در لایحه بودجه سال آینده خبرداد و افزود: دولت از طریق افزایش مالیات، عوارض و غیره درصدد افزایش منابع درآمدی خود است که این میزان افزایش در مقایسه با افزایش اعتبارات استان کرمانشاه در لایحه بودجه سال 1396 قابل بیان و مقایسه نیست.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس افزایش مالیات از مردم محروم استان کرمانشاه و کاهش اعتبارات عمرانی استان را ظلم مضاعفی از سوی دولت در حق مردم کرمانشاه دانست و گفت: دولت با اینکه می‌بیند که استان کرمانشاه بالاترین آمار بیکاری و توسعه نیافتگی را دارد همچنان به دنبال این است که درآمدهای بیشتری از این مردم محروم کسب کند.

تجری با بیان اینکه ادامه این رویکرد اشتباه دولت در برابر موضوعات استان کرمانشاه سبب افزایش مشکلات این منطقه  می‌شود بیان کرد: با رویکرد دولت در استان کرمانشاه نه تنها شاهد پیشرفت، توسعه و اشتغالزایی نخواهیم بود بلکه کرمانشاه از سایر استانها بیشتر عقب خواهد ماند و بیکاری نیز افزایش می‌یابد.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با اشاره به اینکه با تداوم این مشکلات ناهنجاریها و عقب‌ماندگی توسعه‌ای استان نیز افزایش خواهد یافت بیان کرد: مردم و رسانه‌ها بدانند که مجمع نمایندگان استان کرمانشاه مراتب اعتراض خود را نسبت به وضعیت حاضر و میزان اعتبارات استان در لایحه بودجه سال آینده اعلام خواهند کرد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در کمیسیون تلفیق نیز نمایندگان استان کرمانشاه برای رایزنی در رابطه با افزایش اعتبارات در بودجه 96 تلاش خود را به‌کار می‌گیرند افزود: دولت نسبت به استان کرمانشاه خیلی کم لطف بوده و همواره در اعطای اعتبارات به این استان محروم کم لطفی کرده است.

وی با اشاره به استفاده از تمام ظرفیت و‌ سازوکارهای قانونی در مجلس توسط نمایندگان استان برای رفع محدودیتها بیان کرد: سازمان برنامه و بودجه که باید در تصمیم‌گیری نقش خود را به خوبی ایفا کند با تصمیم اشتباه در توزیع اعتبارات استانها در حق مردم کرمانشاه ظلم کرده و جایگاه این استان را در نظر نگرفته است.

ارسال نظرات