دوره آموزشي پيشگيري اوليه از اعتياد به مواد مخدر براي يكصد نفر از جوانان تحت حمايت كميته امداد استان اردبيل برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۹۷۴۷۳
|
۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۲

به گزارش سايت خبري كميته امداد؛ محمد كياني، معاون فرهنگي كميته امداد استان اردبيل در حاشيه دوره آموزشي پيشگيري اوليه از اعتياد به مواد مخدر كه در مجتمع فرهنگي تربيتي الغدير براي يكصد نفر از جوانان تحت پوشش برگزار شد، گفت: از مهمترين برنامه‌هاي فرهنگي كميته امداد پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي و اعتياد به مواد مخدراست كه با همكاري نيروي انتظامي و بهزيستي درصدد هستيم دوره‌هاي آموزشي متعددي را در سطح استان برگزار كنيم.

وي با اشاره به اينكه نوجوانان و جوانان بيش از ساير افراد جامعه در معرض خطرات ناشي از مواد مخدر قرار دارند، بيان كرد: یکی از مهمترین برنامه‌هاي كميته امداد اطلاع رسانی و آگاهی بخشی دقيق به نوجوانان و جوانان تحت حمايت است تا آنان بيش از پيش با اين بلاي خانمان سوز آشنا شوند.

كياني به نقش حائز اهميت خانواده در پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي اشاره كرد و افزود: با برگزاري دوره‌هاي آموزشي براي خانواده‌ها نيز تلاش داريم روش‌های صحیح پیشگیری از آسيب‌هاي اجتماعي و فرزند پروري را به آنان ارائه كنيم تا آنان بتوانند از ابتلای فرزند خود به اعتیاد جلوگیری کنند.

معاون فرهنگي كميته امداد استان با بيان اينكه کارگاه آموزشی و آگاهی بخشی با هدف توانمندسازي فكري و فرهنگي خانواده‌هاي تحت پوشش برگزار مي‌شود، اظهار كرد: مددجويان در این دوره‌هاي آموزشی از مباحث اساتید حوزه، دانشگاه و نیروی انتظامی بهره‌مند مي‌شوند تا با به كارگيري آن در زندگي بتوانند بخشي از مشكلات خود را به حداقل برسانند.

وي با اعلام اينكه اعتقادات مذهبی نقش مهمی در کاهش آسيب‌هاي اجتماعي ايفا مي‌كند، گفت: برگزاري دوره‌هاي آموزشی دینی و مذهبی از ديگر برنامه‌هاي مهم كميته امداد است تا خانواده‌هاي تحت پوشش بيش از پيش با مسائل دینی آشنا شوند.

كياني با بيان اينكه کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه نيازمند همكاري همه جانبه يكايك مسئولان و دستگاه‌هاي اجرايي است، يادآور شد: پایبند نبودن به دین، آشفتگی کانون خانواده، بیکاری، مشکلات مالی و فقر فرهنگی از جمله موارد پدید آورنده آسیب‌های اجتماعی محسوب مي‌شوند كه با همياري و هماهنگي مي‌توان گام‌هاي موثري در جهت كاهش آنها برداشت.

ارسال نظرات