امام جمعه نیرگفت: ولایت مداری و بصیرت مردم در این روز آب سردی بر پیکره خبیث فتنه بود و اگر تدابیر هوشمندانه مقام معظم رهبری در این فتنه نبود آسیب شدیدی به پیکره انقلاب وارد می شد.
کد خبر: ۸۷۹۷۴۷۶
|
۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۷

حجت الاسلام میکائیل مقدسی امام جمعه نیر در گفتگو با نیریمیز، با اشاره به فرارسیدن 9 دی ، این روز را جزء ایام الله دانست و افزود: در این روز بزرگ مردم غیرتمند و انقلابی ایران به هتاکان و فتنه گران عاشورای سال 88 که با شکستن حرمت امام حسین (ع) بیرق ها و خیمه های عزاداری آن حضرت را به آتش کشیدند درسی بزرگ دادند.

وی افزود: استکبار جهانی چندین دهه در تلاش بود تا نسبت به براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی اقدام کند و انتخابات سال 88 بهترین فرصت بود تا آن ها ضدیت خود با قیام بزرگ عاشورا و نهضت امام حسین (ع) را نشان دهند و با تحریک عوامل داخلی خود، فجایع و اتفاقات عاشورای سال88 را رقم زنند.

امام جمعه نیر با بیان این که 9 دی مولود فرزندان عاشورا است گفت: ولایت مداری و بصیرت مردم در این روز آب سردی بر پیکره خبیث فتنه بود و اگر تدابیر هوشمندانه مقام معظم رهبری در این فتنه نبود آسیب شدیدی به پیکره انقلاب وارد می شد.

حجت الاسلام میکائیل مقدسی تصریح کرد: حماسه 9 دی سال 88 واقعه‌ای عظیم و حماسی در سرگذشت پرفراز و نشیب این سرزمین است که این حماسه برگرفته از روح دلاورمردی ایران، بصیرت و آگاهی آنها دارد.

وی افزود: در عاشورای بعد از انتخابات سال 88 عده‌ای فتنه‌گر با حمایت استکبار جهانی اهانت بی‌سابقه‌ای را به ساحت امام حسین (ع) و دستاوردهای معنوی عاشورا انجام دادند که این حرکت آنها استکبار را به کینه‌توزی عمیق نسبت به ملت ایران برانگیخت تا با حرمت‌شکنی و دادن شعارهای هنجارشکنی ضد انقلابی برخی مقاصد پلید خود را پیاده کنند.

امام جمعه نیر تاکید کرد: در این روز سرسپردگی فاسقان زمان معلوم و مشخص شد و واکنش عظیم عزاداران حسینی بیانگر هوشمندی و دینداری ملت ایران، ولایتمداری آنها و آرمانخواهی اندیشه سالم امت پیامبر (ص) بود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: حضور به موقع ملت در صحنه‌های مختلف و خلق حماسه 9 دی به مانند منشوری هدایت‌بخش و عبرت‌انگیز در تکلیف‌مداری و موقعیت‌شناسی بود که اوج همدلی و هم‌افزایی را به همراه پایبندی به ارزش‌ها و آرمان‌ها نشان داد.

امام جمعه نیر از این حرکت به عنوان بیعت با رهبری، ‌امام و شهدا یاد کرد و اظهار داشت: مردم ما در یک خیز و خروش عظیم تجلی واقعی از هویت و اصالت خود را به همراه دیانت نشان داده و به دنیا اعلام کردند که حضور گسترده و ایمان و وفاداری این ملت همیشه خالق حماسه‌هایی جاودانه است.


مقدسی در پایان سخنان خود اضافه کرد: این حماسه ماندگار به خوبی ثابت کرد هوشیاری ملت ایران در دفاع از ارزش‌های دینی و اصل ولایت بی‌تردید است و مردم ما در این روز دشمنان را در رسیدن به اهداف پلید خود ناکام گذاشته و نقشه‌های آنها را خنثی کرد.

ارسال نظرات