خبرهای داغ:
به همت ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دالاهو مجمع عالی بسیج برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۹۷۵۷۰
|
۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از دالاهو ، باحضور اقشار مختلف بسیج و مسولین شهرستان مجمع عالی بسیج در محل سالن جلسات اداره فرهنگ وارشاد دالاهو برگزار شد.
 
در این جلسه که برادران و خواهران بسیجی حضور داشتند ابتدا فرمانده ناحیه دالاهو ضمن خیر مقدم به بسیجیان هدف از تشکیل مجمع عالی بسیج را تبادل نظر مسولین با اقشار مختلف بسیج بیان کرد و خود و مسولین شهرستان را ملزم به اجرای درخواستها و پیشنهادهای بسیجیان دانست.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دالاهو تصریح کرد: مجمع بسیج شهرستانی تشکیل‌شده است تا در زمینه‌های محرومیت‌زدایی، اقتصاد مقاومتی و موضوعات اجتماعی نقش‌آفرینی کند و هدف کم کردن بار از دوش دولت و شهرستان است.
 
کرمی بابیان اینکه نخبگان شهرستانی، اعضای مجمع عالی بسیج شهرستان را تشکیل می‌دهند، تأکید کرد: نخبگان در کارگروه‌های تخصصی مانند بهداشت و درمان، فرهنگی، اجتماعی، اقتصاد مقاومتی و جامعه زنان فعالیت می‌کنند. وی با اشاره به طرح موضوعات عمده شهرستانی در این جلسات، خاطرنشان کرد: مجمع عالی بسیج شهرستان به‌عنوان اتاق فکری برای انجام امور مهمی است که در آن نیاز به اتخاذ تصمیم‌های تخصصی احساس می‌شود.
 
سخنران اصلی مراسم حجت الاسلام والمسلمین دکتر صابری تصریح کرد: واقعه 9 دی سال 88 روزی ماندگار در طومار زرین تاریخ انقلاب اسلامی ایران است. وی 9 دی را روز بصیرت و میثاق امت با ولایت و روز پیوند عاشورایی امام و امت خواند و افزود: 9 دی به یکی از فرصت‌های مهم برای اثبات ولایتمداری عوام و برخی خواص مبدل گشت تا اگرچه در عاشورای حسینی فیض حضور فراهم نشد، اما در صحنه دفاع از همان انقلاب و آرمان‌های حسینی این ارادت به اثبات برسد. این استاد حوزه ودانشگاه ابراز داشت: 9 دی که امام خامنه‌ای از آن به عنوان «حماسه» یاد کرده‌اند از اراده پولادین مردم شکل گرفت تا تلألو بصیرت و هم‌افزایی این مردمان انقلابی و همیشه در صحنه را در چشم جهانیان به منصه ظهور برساند.
 
دکتر صابری گفت: از آنجا که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان الگویی مناسب و تمام عیار، خط مقدم جبهه اسلام محسوب می‌شود، جریان مستکبر، کفر و الحاد همواره درصدد براندازی این مکتب اصیل، مهدی باور و الهی است. وی ضمن برشمردن ابعاد فتنه 88 گفت: فتنه شوم 88، کار را به جایی رساند تا فتنه‌گران و عوامل ایشان با نشان دادن چراغ سبز به دشمنان، تمام قد در مقابل نظام مقدس و ولایی جمهوری اسلامی ایران بایستند و وقیحانه به آرمان‌ها و مقدسات حتی آیین محرم و عزای حضرت سید الشهدا(ع) جسارت کنند.
 
صابری ضمن اشاره به حادثه نبودن 9 دی گفت: جریان 9 دی در سال 88 یک حادثه نبود بلکه یک جریان و واقعه بود گرچه بسیاری تعمداً قصد دارند 9 دی را یک حادثه و اتفاق جلوه دهند، بلکه 9 دی یک آیینه تمام‌نمای ولایتمداری و بصیرتی از جانب دلسوزان انقلاب اسلامی بود که امروز پرتو آن را در جوامع مستضعف جهان در قالب بیداری اسلامی و انسانی به عینه می‌بینیم.
 
در ادامه جانشین فرماندهی سپاه دالاهو طی سخنانی گفت: با گذشت بیش از سه دهه از انقلاب مردم ایران و در آستانه دهه چهارم که از سوی مقام معظم رهبری دهه پیشرفت و عدالت نام گذاری شده است ، حرکت به سمت تحقق جامعه اسلامی قطعا باید شتاب بیشتری به خود به گیرد که این همت و عزم همگان را می طلبد و اما پیش قراول این جریان مانند همیشه جریانی نیست جز شجره طیبه بسیج .
 
سرگرد پاسدار فرزاد امیری با اشاره به ضرورت توجه این جریان به نخبگان و ساماندهی آن‌ها اذعان کرد: این امر در شهرستان‌ها و در ساختار مجامع عالی بسیج نخبگان شکل گرفت تا به همت صاحب نظران و اندیشمندان که امروز دغدغه پیشرفت و تعالی دارند در شهرستان‌ها اقدامات سازنده صورت گیرد.
 
اهم مطالب ذکر شده در این جلسه به مشکلات شهرداری و شورای شهر کرند غرب مربوط می شد و سعی شد تا با ارایه راهکارهای عملی تاحدودی مشکلات حوزه خدمات شهری و عمرانی شهر کرند غرب برجسته شود تا در اسرع وقت مسئولین ذیربط نسبت به اصلاح آن اهتمام ورزند.
لازم به ذکر است در پایان مراسم به کارگروه های برتر و فعال شهرستان جوایزی به رسم یادبود اهدا گردید.
ارسال نظرات