مدیر جهاد کشاورزی خرمدره:

برداشت 20 تن انگور در هر هکتار از تاکستان های شهرستان خرمدره

امسال 20 تن انگور در هر هکتار از تاکستان های این شهرستان برداشت شد که این رقم در سال گذشته 15 تن در هر هکتار بود.
کد خبر: ۸۷۹۷۶۶۹
|
۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر جهاد کشاورزی خرمدره گفت: دولت قیمت مشوق صادراتی برای هر کیلوگرم کشمش تیز آبی را 2 هزار ریال ( 200 تومان) اعلام کرده که تاکداران در بازه زمانی یک ماه می توانند از آن استفاده کنند.

علیرضا اسداللهی افزود: بر این اساس جهاد کشاورزی شهرستان لیستی تهیه کرده است که در صورت مفاهمه بین فروشنده و صادر کننده بهای قیمت مشوق صادراتی برای فروشنده لحاظ می شود.

وی اظهارداشت: : پس از انجام مفاهمه، جهاد کشاورزی وارد عمل می شود و تایید نهایی را انجام می دهد.

اسداللهی بیان کرد: امسال 20 تن انگور در هر هکتار از تاکستان های این شهرستان برداشت شد که این رقم در سال گذشته 15 تن در هر هکتار بود و در سال های گذشته نیز حتی رکورد برداشت 25 تن در هر هکتار به ثبت رسید.

مدیر جهاد کشاورزی خرمدره ادامه داد: امسال هفت هزار تن کشمش تیزآبی در این شهرستان تولید شد و این نوع محصول علاوه بر تامین مصارف مورد نیاز شهرستان های استان زنجان، به استان هایی مانند قزوین، البرز و تهران، از طریق استقرار شرکت صادراتی به کشورهای حاشیه خلیج فارس و اروپایی نیز صادر می شود.

به گفته این مسئول، تاکنون 48 رقم انگور در این شهرستان شناسایی شده که این موضوع بیانگر ظرفیت و کشت بالای این نوع محصول در خرمدره است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار