طرح حذف دفترچه‌های درمانی تامین‌اجتماعی در مراکز ملکی اجرایی می شود.
کد خبر: ۸۷۹۷۶۸۵
|
۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه طرح مذکور همزمان در پنج استان دیگر نیز اجرا می‌شود، گفت: اجرای طرح حذف دفترچه‌های درمانی از مهم‌ترین برنامه‌های پیش روی مدیریت درمان استان زنجان به شمار می‌رود و اجرای آن تأثیر هدفمندی بر مدیریت منابع و مصارف سازمان خواهد داشت.

علی محمدی افزود: این طرح ابتدا با موفقیت در سه مرکز درمانی در تهران به صورت پایلوت انجام شد و از دیروز نیز در زنجان و پنج استان دیگر به صورت جدی آغاز شده است؛ در واقع زیرساخت‌های اولیه در استان‌های پایلوت فراهم شده و تا پایان امسال در همه مراکز ملکی سازمان در سراسر کشور عملیاتی خواهد شد.

وی اظهار داشت: بیمه‌شدگان و افراد تحت پوشش سازمان فعلاً در مراجعه به بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های ملکی سازمان تأمین‌اجتماعی باید دفترچه درمانی خود را به همراه داشته باشند تا برای دریافت خدمات درمانی دچار مشکل نشوند. پس از اینکه بیمار در درمانگاه پذیرش شد و پزشک او را معاینه کرد، اطلاعات پزشکی بیمار در نسخه به صورت الکترونیکی ثبت می‌شود تا بدون دفترچه و با مراجعه به داروخانه داروهای خود را دریافت کند.

محمدی تصریح کرد: با حذف دفترچه‌های درمانی، این امکان برای بیمار وجود خواهد داشت که از خدمات پاراکلینیکی هم استفاده کند. همچنین از بین رفتن احتمال خطا در نسخه‌خوانی، کاهش زمان انتظار در واحدهای داروخانه، آزمایشگاه، رادیولوژی، نبود نیاز به برگه‌های دفترچه در مراجعات بعدی، مراجعات کمتر به شعب و کارگزاری‌های بیمه به علت عدم استفاده از برگه‌های دفترچه، از مزایای اجرای طرح محسوب می‌شود.

مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه ثبت کامل‌تر سوابق پزشکی بیماران و مراجعین، کاهش هزینه‌ها و مراجعات مکرر برای تسهیل در ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان تحت پوشش تأمین‌اجتماعی و شفافیت در خدمت‌رسانی، از دیگر مزایای اجرای طرح مذکور به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک این طرح اجباری خواهد شد. علاوه بر این، صدور کارت هوشمند سلامت در دستور کار جدی سازمان قرار دارد. در حال حاضر نیز در یکی از استان‌ها به صورت آزمایشی انجام می‌شود و عملیات اجرایی آن به زودی برای همه استان ها ابلاغ خواهد شد.

این مسئول، از بیمه‌شدگان و مراجعین به خاطر صبر و حوصله‌ای که باید در روزهای آغاز اجرای طرح داشته باشند، قدردانی کرد و گفت: ممکن است که در روزهای آغاز اجرای طرح حذف دفترچه‌های درمانی، ارائه خدمات درمانی و دارویی به نسبت با تاخیر همراه باشد؛ در واقع آغاز هر طرح و پروژه‌ای مشقت‌هایی را به همراه دارد و از این بابت از مراجعین پوزش می‌طلبیم.

ارسال نظرات