ولی بیگی گفت: ارائه آموزش های مهارتی و مادام العمر به روستائیان گام موثری در راستای ایجاد اشتغال مولد و پایدار در سطح استان می باشد.
کد خبر: ۸۷۹۷۶۹۱
|
۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سید جمیل احمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان با رضا ولی بیگی مسئول بسیج سازندگی این استان با هدف بررسی راهکارهای همکاری بیش از پیش دو جانبه در قالب انعقاد تفاهم نامه همکاری فی مابین دیدار و گفتگو داشتند.

 

رضا ولی بیگی مسئول بسیج سازندگی استان کردستان در این دیدار باتشريح تاريخچه تشكيل و حوزه فعاليت هاي بسيج سازندگي كردستان گفت: بسيج سازندگي سپاه بيت المقدس در عرصه هاي اقتصاد مقاومتي، عمراني و محروميت زدايي فعاليت مي نمايد.


وي گفت: فعاليت هاي واحد سازندگي و اقتصاد مقاومتي در زمينه هاي محروميت زدايي، اعطاي تسهيلات بانكي، كمك به زنان بي سرپرست و محروم، توزيع اقلام حمايتي در روستاهاي محروم از جمله اقدامات اين واحد بوده است.

 

مسئول بسيج سازندگي كردستان افزود: واحد سازندگي و اقتصاد مقاومتي سپاه بيت المقدس در سال 1393 در راستاي اقتصاد مقاومتي و حمايت از طرح ها در استان52 ميليارد و 200 ميليون ريال به 597 طرح و در سال 1394 تا كنون 68 ميليارد و 300 ميليون ريال به 440 طرح و نيز در قالب صنايع تبديلي يكصد و 32 طرح تبديلي با اعتباري بالغ بر 10 ميليارد و 385 ميليون ريال تسهلات به متقاضيان پرداخت شده است.

 

وي افزود: واحد سازندگي و اقتصاد مقاومتي سپاه بيت المقدس در سال 1393 با اجراي 597 طرح و در سال 1394 با 641 طرح توانسته در راستاي تحقق منويات مقام معظم رهبري در بحث اقتصاد مقاومتي گامي موثر برداشته و با اجراي اين تعداد طرح موجب اشتغالزايي بيش از 3800 نفر در استان شود.

 

این مقام مسئول بیان داشت: بسیج سازندگی استان کردستان توانسته است به صورت پایلوت کشوری در اجرای طرح شهید شوشتری اقدام نماید که این طرح در سالجاری در 100 دهستان با اعتباری بالغ بر 200 میلیارد تومان در حال اجراء می باشد.

 

ولي بيگي در پايان خاطر نشان كرد: اميدواريم با همكاري اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان در راستای ارائه آموزش های مهارتی و مادام العمر به روستائیان با هدف توانمند سازی و افزایش مهارت های این عزیزان بتوانیم زمینه و فرصت های اشتغال را در سطح این روستاهای هدف  ایجاد و گام مهم و موثری را را با کمک آموزش های مهارتی در راستای ایجاد اشتغال مولد و پایدار در سطح استان برداریم.

 
 
ارسال نظرات