رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان از اجرای طرح امر به ‌معروف و نهی از منکر در فضای مجازی خبر داد و گفت: کارشناسان این پلیس روزانه به کاربرانی که حد و مرزها و مسائل اخلاقی را رعایت نمی‌کنند تذکر می‌دهند.
کد خبر: ۸۷۹۷۸۰۶
|
۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷
به گزارش سرویس بسیج نیروی مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج، فرمانده انتظامی استان اصفهان در دیدار با فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) که به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج برگزار شد، گفت: بسیجی یعنی از خود گذشتن و برای رضای خدا از جان، مال و حتی آبروی خود مایه گذاشتن و چه خوب بسیجیان هشت سال دفاع مقدس، بزرگ بسیجی و ایثارگر عالم حضرت سیدالشهدا (ع) را الگوی خود قراردادند.
شکست دشمن در جنگ نرم نیازمند روحیه بسیجی است
سردار عبدالرضا آقاخانی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بارز بسیج را تبعیت از ولایت عنوان کرد و افزود: امروز هم بسیجیان مخلص همواره در پیروی از فرمان‌های ولی امر مسلمین جهان پیش‌قدم هستند و در اجرای فرمان‌های ایشان از هیچ کوششی فروگذار نیستند.
وی بسیج را مظهر ایثار، مقاومت و صف‌شکن جبهه استکبار توصیف و اظهار کرد: تنها باروحیه و تفکر بسیجی می‌توان بر مشکلات، فشارهای اقتصادی، نظامی، سیاسی و فرهنگی فائق آمد و دشمن را در عرصه پیچیده جنگ نرم هم شکست داد.
فرمانده انتظامی استان اصفهان روحیه و تفکر بسیجی را موجب موفقیت هر سازمان و نهادی عنوان کرد و گفت: هرجایی که روحیه بسیجی وجود داشته باشد افراد به بهترین شکل ممکن کار خود را انجام داده و تنها رضای خدا را در نظر می‌گیرند و همین امر موجب پیشرفت و تعالی سازمان می‌شود.
سردار آقاخانی تفکر بسیجی را کار کردن با تمام وجود برای خدا در عین نبود امکانات اظهار و عنوان کرد: همان‌طور که بسیجیان عزیز در هشت سال دفاع مقدس موفقیت‌های بسیاری را نصیب کشور کردند امروز هم با استفاده از همان روحیه و تفکر می‌توان بسیاری از مشکلات را حل کرد و موفقیت‌های بی‌شماری را به دست آورد.
* مأموران پلیس باید روحیه بسیجی داشته باشند
وی توسعه فرهنگ بسیج در بین کارکنان پلیس استان را از برنامه‌های فرماندهی انتظامی استان بیان کرد و گفت: تابع محض ولایت بودن، دین‌داری، خدمت کردن برای رضای خدا، تسلیم نشدن در برابر ظلم و ایثار و فداکاری در راه آرمان و اعتقاد ویژگی‌های بارز یک بسیجی است که یک مأمور پلیس هم باید این ویژگی‌ها را دارا باشد و آن‌ها را سرلوحه کار خود قرار دهد.
 
* طرح امربه‌معروف و نهی از منکر در فضای مجازی
رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: طی جلسات و توافقات صورت گرفته با ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر استان نهایتاً طرحی به‌عنوان تذکر به کاربران فضای مجازی که حدومرزها و مسائل اخلاقی را رعایت نمی‌کنند در دستور کار ویژه پلیس فتای استان قرار گرفت.
سرهنگ سید مصطفی مرتضوی در رابطه با این طرح توضیح داد: در این طرح که به‌صورت مشترک با ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر استان انجام می‌شود، مصادیقی که برخلاف هنجارهای اجتماعی و اخلاقی است از این ستاد به ما منعکس و پس‌ازآن تذکرات و اقدامات پلیسی در خصوص آن‌ها انجام می‌شود.
این مقام انتظامی بابیان اینکه پلیس فتا تذکر به کاربران در فضای مجازی را جزو مأموریت‌های ذاتی خود می‌داند اظهار داشت: کارشناسان ما به‌صورت روزانه سایت‌ها، گروه‌ها و شبکه‌های مختلف را در فضای مجازی رصد کرده و هرگونه فعالیت ضد ارزشی و غیراخلاقی را شناسایی و کاربران را در ابتدا تذکر و ارشاد می‌کنند و در صورت تکرار با آنان برابر قانون برخورد می‌کنند.
سرهنگ مرتضوی در خصوص میزان تأثیرگذاری تذکرات و ارشادهای پلیسی به کاربران فضای مجازی تصریح کرد: مطمئناً این تذکرها تأثیرگذار است و بارها دیده‌شده فردی که تصاویر خصوصی خود و یا بالباس هنجارشکن خود را برای دیگران در شبکه‌های اجتماعی به نمایش گذاشته و یا ارتباط‌های غیرمتعارفی دارد تنها با یک تذکر و ارشاد پلیس رویه خود را تغییر داده است.
وی افزود: تحقیقات ما نشان می‌دهد با توجه به گستردگی روزافزون فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اگر این تذکرات و آگاه‌سازی‌ها انجام نمی‌شد با سیر صعودی در پرونده‌های جرائم و ناهنجاری‌ها در جامعه روبرو بودیم، چراکه امروز ریشه ناهنجاری‌های اخلاقی می‌توان در فضای مجازی پیدا کرد.
رئیس پلیس فتای استان بابیان اینکه ۴۵ درصد آسیب‌پذیری‌ها در بین شبکه‌های اجتماعی مربوط به تلگرام است اظهار داشت: کارشناسان پلیس فتا در طرح مذکور تمرکز ویژه‌ای روی این شبکه داشته و امربه‌معروف و نهی از منکر به کاربران در این شبکه و کانال‌های آن را در دستور کار خود قراردادند.
سرهنگ مرتضوی خاطرنشان کرد: متأسفانه در شبکه‌های اجتماعی مردم هیچ محدودیت قانونی را برای خود تصور نکرده و خود را آزاد از هر قیدوبندی می‌دانند و به همین جهت فعل‌وانفعالاتی انجام می‌دهند که همین آزادی بی‌حدومرز باعث آسیب‌پذیری برای خودشان می‌شود و در دام افراد تبهکار می‌افتند.
این مقام مسئول از برخورد با وب‌سایت‌های مدلینگ، تبلیغ و فروش لباس‌های نامتعارف و مغایر باارزش‌ها در فضای مجازی خبر داد و گفت: پلیس فتا به‌صورت ویژه با سایت‌ها و شبکه‌هایی که به‌صورت سازمان‌یافته اقدام به تبلیغ، تهییج و تحریک و تشویق کاربران به پوشش‌های نامتعارف می‌کنند به‌صورت قانونی برخورد کرده و ضمن مسدود کردن این سایت‌ها عوامل آن‌ها را دستگیر و به مراجع قضایی معرفی می‌کند.
وی طرح امربه‌معروف و نهی از منکر پلیس فتای اصفهان را منحصر به فضای مجازی ندانست و گفت: در هشت‌ماهه امسال ۱۶۵ جلسه آموزشی در بین گروه‌های هدف برگزارشده و ۱۸ هزار نفر تحت آموزش، تذکر و آگاه‌سازی قرار گرفتند و ۲۱ نمایشگاه تخصصی در زمینه آسیب‌های فضای مجازی نیز در سطح استان برپاشده است که این اقدام خود مصداق بارزی از امربه‌معروف و نهی از منکر است.
سرهنگ مرتضوی خاطرنشان کرد: آموزش‌های پلیس فتا امروز حتی به تجمعات و جلسات خانگی نیز کشیده شده و بسیاری از خانواده‌هایی که جلسات خانوادگی برای خوددارند از کارشناسان ما درخواست می‌کنند تا در بین آنان حضور یابد و برایشان آسیب‌های فضای مجازی را تشریح کند که این پلیس نیز ازاین‌گونه برنامه‌ها استقبال می‌کند.
رئیس پلیس فتای استان از اجرای ۸۵ برنامه آموزشی در سه گروه آموزشی مربیان، والدین دانش آموزان و دانش آموزان در سطح مدارس دخترانه و پسرانه طی دو ماه گذشته خبر داد و گفت: در این مدت ۱۰ هزار و ۸۰۰ نفر توسط کارشناسان تحت آموزش و آگاه‌سازی قرار گرفتند.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات